Jagodowy Core Team – cele i sposób ich realizacji

W ramach CORE TEAMU sektora ogrodniczego działa zespół dedykowany branży jagodowej. Ściślejsza współpraca ma zwiększyć stopień zorganizowania branży i zapewnić jej lepsze warunki rozwoju. Jagodowy Core Team liczy piętnaście osób i pracuje w trzech zespołach. Pierwsze podjęte tematy to: opracowanie systemu monitorowania nasadzeń, ustalenie przejrzystych zasad współpracy w łańcuchu dostaw oraz wsparcie kampanii „Czas na polskie superowoce!”.

Cele Jagodowego Core Teamu:

  • „Wspólny głos” sektora jagodowego wewnątrz i na zewnątrz branży
  • Promocja i integracja w kierunku jakości i rentowności
  • Ustalenie przejrzystych zasad współpracy w łańcuchu dostaw
  • Cel nadrzędny: zbudowanie długofalowej strategii rozwoju branży jagodowej

Core Team jest to forum współpracy producentów, doradców, ekspertów i naukowców działających w sektorze jagodowym w Polsce. Obszary jego działania to te, od których zależy sukces w przyszłości.

Podaż i popyt

Zastanawiamy się nad tym, jak zbierać dane na temat rynku, bo w tej chwili tych danych dla większości gatunków nie mamy, i jak pracować nad  rynkiem od strony podażowej i popytowej” - mówi Dominika Kozarzewska, koordynatorka Jagodowego Core Teamu, Członek Zarządu Fundacji Promocji Polskiej Borówki i Członek Rady Nadzorczej KZGPOiW.

Od strony podażowej chcemy doprowadzić do sytuacji, w której będziemy wiedzieć, co powinniśmy produkować, gdzie na rynku chcemy to umieszczać i w jakich segmentach produkujemy owoce. Będziemy starali się opracować i wdrożyć branżowe standardy jakości i produkcji owoców jagodowych w poszczególnych segmentach rynku. Chcemy wiedzieć, jakie powinny być owoce kierowane na rynek deserowy, krajowy, eksportowy i do przetwórstwa – dodaje Kozarzewska.

- Przez Core Team liderzy branży chcą kształtować postawy producentów i konsumentów, dotyczące produkcji i konsumpcji owoców. Wyzwaniem jest, byśmy mówili jednym głosem – mówi Krzysztof Żabówka, Dyrektor zarządzający Daifressh.

Mamy większe szanse jeśli będziemy razem. Jeśli będziemy pracować razem, przetrwamy - mówi Stanisław Pluta, prof. Instytutu Ogrodnictwa – PIB.

Od strony popytu celem jest aktywne wsparcie kampanii „Czas na polskie superowoce!”, która jest poświęcona promocji gatunków jagodowych. Truskawki, maliny, jagody kamczackiej, agrestu, borówki, porzeczek czarnej i czerwonej, jeżyn, aronii, minikiwi. Gatunkiem, który kampania po raz pierwszy oficjalnie wesprze w tym roku jest rokitnik.

Trzy zespoły robocze

W ramach Jagodowego Core Teamu powstały trzy zespoły.

  • Pierwszy zespół zajmie się opracowaniem systemu monitoringu nasadzeń. Chcemy to zrobić z uwzględnieniem odmian i przeznaczenia owoców. Tak, żebyśmy mieli dane produkcyjne i wiedzieli, czym jako branża dysponujemy i czym możemy handlować na rynku.
  • Drugi zespół merytorycznie i organizacyjnie wspiera kampanię „Czas na polskie superowoce!”.
  • Trzeci zespół ma bardzo ambitne zadanie, które na pewno będzie musiał w przyszłości podzielić na mniejsze części. Chodzi o ukształtowanie zdrowych relacji w całym łańcuchu dostaw.

Zespoły w tej chwili pracują pomiędzy spotkaniami całego Jagodowego Core Teamu. Wyniki swoich pierwszych prac, wypracowane rozwiązania, zaprezentują na kolejnym spotkaniu na początku marca.

Skład Zespołu projektowego:

Dominika Kozarzewska – koordynator
Andrzej Krupiński
Dominik Woźniak
Dorota Łabanowska-Bury
Hubert Woźniak
Krzysztof Sak
Krzysztof Żabówka
Mariusz Padewski
Mariusz Podymniak
Paweł Eggert
Paweł Krawiec
Paweł Leszczyński
Piotr Nowak
Stanisław Pluta
Witold Boguta

CORE TEAM to forum współpracy liderów i ekspertów branży ogrodniczej. Przedstawiciele środowisk produkcji, przetwórstwa, nauki i doradztwa, ludzie często z międzynarodowym doświadczeniem, postawili sobie za cel identyfikację wyzwań i ściślejszą współpracę.

Projekt „CORE TEAM - promocja konsumpcji owoców i warzyw i forum współpracy sektora” realizowany jest przez Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding. Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Źródło: CORE TEAM Jagodowy

Komentarze  

+1 #9 oryginalny Leon 2022-02-04 07:32
Nic takie działania nie dadzą

Krótkofalowo tylko drastyczne zmniejszenie produkcji i dostosowanie jej do oczekiwań rynku.

Długofalowo hodowla własnych odmian,tworzenie klubów,ostry marketing,nowe opakowanie,produkt premium itp.

Nie można cały czas konkurować tylko niska cena.
Nawet ukraińskie i mołdawskie jabłka są droższe.
Cytować
0 #8 Chochlik Oryginalny 2022-02-04 05:33
Należy założyć własne stowarzyszenie (związek), namówić dużą ilość osób osób do przystąpienia i zacząć działać.
Mając taką organizację można wnioskować o pieniądze UE lub ministerialne i za nie realizować własne cele.

Cytuję Chochlik:
Wiadomy związek na meetingu pod Lublinem wreszcie stwierdził ,że trzeba dostosować produkcję do oczekiwań rynku.
Na tym forum było to pisane parę lat temu.

Więc po co były te kampanie za nasze pieniądze i próby sprzedaży jabłek,których nikt nie chce kupić????

Dotarło teraz do nich jak jest po herbacie???

Z kim tu merytorycznie rozmawiać???
Jak najważniejsza jest cena przemysłu????
No z kim??
Cytować
0 #7 Chochlik Oryginalny 2022-02-04 05:29
No cóż, bezrefleksyjnie rozdawano pieniądze na nowe nasadzenia. A sadzono też byle co, bo dają.
Wprowadzono politykę oskarżeń przeciwko Grupom, a to one mogły jako jedyne stawić opór marketą (siecią) i móc stworzyć marki (brendy) na rynkach zagranicznych.
I teraz mamy jak mamy.


Cytuję Chochlik:
proste rozwiązania.

Zamiast prow pakować a produkcję trzeba było przeznaczyć pieniądze na wygaszenie części produkcji.
Kursy,edukacja osób w celu nauki nowego zawodu zamiast kurczowo trzymać się ziemi która nie przynosi dochodu.
Tworzenie nowych miejsc pracy na wsi .
Rozwój mikrofirm.

Trzeba było myśleć przed a nie wtedy gdy szambo się wylało.

A te wszystkie bzdety typu promocje jabłek dwukolorowych,nowe rynki,egzotyczne kierunki to strata pieniędzy.

Trudno to zrozumieć???
Cytować
0 #6 Chochlik 2022-02-03 16:05
Wiadomy związek na meetingu pod Lublinem wreszcie stwierdził ,że trzeba dostosować produkcję do oczekiwań rynku.
Na tym forum było to pisane parę lat temu.

Więc po co były te kampanie za nasze pieniądze i próby sprzedaży jabłek,których nikt nie chce kupić????

Dotarło teraz do nich jak jest po herbacie???

Z kim tu merytorycznie rozmawiać???
Jak najważniejsza jest cena przemysłu????
No z kim??
Cytować
0 #5 Chochlik 2022-02-03 16:00
proste rozwiązania.

Zamiast prow pakować a produkcję trzeba było przeznaczyć pieniądze na wygaszenie części produkcji.
Kursy,edukacja osób w celu nauki nowego zawodu zamiast kurczowo trzymać się ziemi która nie przynosi dochodu.
Tworzenie nowych miejsc pracy na wsi .
Rozwój mikrofirm.

Trzeba było myśleć przed a nie wtedy gdy szambo się wylało.

A te wszystkie bzdety typu promocje jabłek dwukolorowych,nowe rynki,egzotyczne kierunki to strata pieniędzy.

Trudno to zrozumieć???
Cytować
-1 #4 Chochlik Oryginalny 2022-02-03 15:16
Ze złodziejem ciężko gadać, zwłaszcza, że oskarża o rzeczy (pijaństwo), które nie ma miejsca.

Co do merytoryki to przeczytaj ostatnią linijkę "Będzie sukces" i co dalej uważasz, że autor wypowiada się rzeczowo? Przecież widać, że kpi, a skoro kpi to niech zrobi coś innego. Niech zaproponuje rozwiązanie, które podchwycą inni.
A siedzenie na forach i pisanie rzeczy nie wnoszących do dyskusji wartości uważam za zbędne.

I zdaję sobie sprawę, że na tej stronie jest bardzo dużo ludzi sfrustrowanych, i traktują minusowanie komentarzy jak swoista terapia. Więc proszę bardzo będę waszym terapeutą, minusujcie, ale to nie zmieni rzeczywistości.

Tylko dialog i rzeczowe argumenty pozwolą na wypracowanie rozwiązań na uzdrowienie branży.




Cytuję Chochlik:
Gdzie tu narzekanie??
Przestań pić bo nie rozumiesz co czytasz
To tylko stwierdzenie faktów bez ich oceny.

Interptetacji dokonujesz ty nie autor słów.




Cytuję Chochlik Oryginalny:
załóż swoje kółko - zrób coś dobrego - przestań narzekać.

Cytuję wspólny glos:
Cały czas te same nazwiska
Ten sam fundusz.
I wszystko jasne.
Kolejna wydmuszka i kółko wzajemnej adoracji za nasze

Ale widzę panów prezesów z Rajpolu.
Będzie sukces
Cytować
+1 #3 Chochlik 2022-02-03 11:18
Gdzie tu narzekanie??
Przestań pić bo nie rozumiesz co czytasz
To tylko stwierdzenie faktów bez ich oceny.

Interptetacji dokonujesz ty nie autor słów.




Cytuję Chochlik Oryginalny:
załóż swoje kółko - zrób coś dobrego - przestań narzekać.

Cytuję wspólny glos:
Cały czas te same nazwiska
Ten sam fundusz.
I wszystko jasne.
Kolejna wydmuszka i kółko wzajemnej adoracji za nasze

Ale widzę panów prezesów z Rajpolu.
Będzie sukces
Cytować
-1 #2 Chochlik Oryginalny 2022-02-03 09:34
załóż swoje kółko - zrób coś dobrego - przestań narzekać.

Cytuję wspólny glos:
Cały czas te same nazwiska
Ten sam fundusz.
I wszystko jasne.
Kolejna wydmuszka i kółko wzajemnej adoracji za nasze

Ale widzę panów prezesów z Rajpolu.
Będzie sukces
Cytować
+3 #1 wspólny glos 2022-02-02 15:08
Cały czas te same nazwiska
Ten sam fundusz.
I wszystko jasne.
Kolejna wydmuszka i kółko wzajemnej adoracji za nasze

Ale widzę panów prezesów z Rajpolu.
Będzie sukces
Cytować

Powiązane artykuły

X