Jagodowe przetwory znów z sukcesem! Złote Innowacje FMCG & Retail 2025 rozdane
Polecane

Jagodowe przetwory znów z sukcesem! Złote Innowacje FMCG & Retail 2025 rozdane

W Teatrze Kamienica w Warszawie ogłoszono wyniki konkursu „Złote Innowacje FMCG & Retail 2025” - jednego z najważniejszych wydarzeń branży spożywczej i handlu detalicznego w Polsce. W tegorocznej edycji polskie przetwory z owoców jagodowych zdobyły Złoto i dwa Wyróżnienia.

Pierwsze miejsce i tytuł „Złotej Innowacji FMCG” zdobyła firma Aronia Eggert za Aronia Dry Ekologiczny - wytrawny sok z aronii. Wyróżnienia przyznano: Zielono Mi Agnieszka Jarosińska za Zielono Mi Malina - konfiturę bez dodatku cukru oraz Ewelinie i Markowi Pielaszkiewicz, właścicielom marki Jagodowe Pole, za produkt Jagoda kamczacka bez dodatku cukru.

To już czwarty raz z rzędu, gdy wybitne przetwory z polskich superowoców – w tym roku z aronii, malin i jagody kamczackiej - znalazły się wśród największych marek rynku FMCG. Oto opinie laureatów.

Ten produkt powstał na wyjątkową rocznicę - 50 lat aronii w Polsce i w naszej rodzinie. Czasem myślimy, że innowacja to rocket science, a to często po prostu dobry pomysł na coś nowego - dostarczenie zdrowych, naturalnych produktów odpowiadających na potrzeby konsumentów. Nasz wytrawny sok to alternatywa dla osób, które nie piją alkoholu, a chcą uczestniczyć w ceremoniach, toastach - w jakże zdrowym wydaniu
- mówił Paweł Eggert, Aronia Eggert, zdobywca tytułu „Złotej Innowacji FMCG”.

„Jagoda kamczacka bez dodatku cukru to produkt naturalny, bez konserwantów i dodatków. Chcemy, by konsumenci mogli sięgać po zdrowe, lokalne przetwory przez cały rok. Za każdym przetworem stoi człowiek - jego pasja, praca i odpowiedzialność za to, co trafia do słoika” - powiedzieli Ewelina i Marek Pielaszkiewicz, Jagodowe Pole.

- To wyróżnienie ma dla nas ogromne znaczenie - świętujemy 10-lecie firmy i 16. nagrodę. Klienci coraz częściej sięgają po produkty proste, naturalne i regionalne. Nasze konfitury bez dodatku cukru zawierają 130 g malin na 100 g produktu - to jakość, która broni się sama - mówili Agnieszka Jarosińska i Tomasz Falczewski, Zielono Mi.

Konkurs „Złote Innowacje FMCG & Retail” wyróżnia produkty, które łączą nowoczesność, wysoką jakość i odwagę w kreowaniu nowych trendów. O zwycięstwie decydują konsumenci, co nadaje mu wyjątkowy wymiar.

Serio trwaj

W ub. roku tytuł „Złotej Innowacji FMCG 2024” zdobyła firma Nutracevit za Biohaskap® FIT Dżem z jagody kamczackiej z BIO stewią. Produkt otrzymał podwójne wyróżnienie, drugie w kategorii Bio i Eco. Wyróżnienia otrzymał m.in. Syrop z jagody kamczackiej z miodem Anny Litwin, Agrolit.

W 2023 złotą statuetkę zdobyło wino aroniowe ekologiczne Potęga Tradycji firmy Vin-Kon S.A. a wyróżnienia m.in. ekologiczny miód kremowany z aronią od Aronia Eggert i proszek koncentrat bio jagody kamczackiej Biohaskap® Regeneration+ 50 g firmy Nutracevit. Wśród nominowanych był także ocet z wina aroniowo-porzeczkowego.

Już wtedy można było zauważyć, jak dynamicznie aronia i jagoda kamczacka odświeżają strukturę swojego portfolio. Aronia, kiedyś fenomenalny barwnik spożywczy, potem owoc utożsamiany z sokami NFC, dziś składnik pożądany w produkcji żywności funkcjonalnej w wielu kategoriach.

Aronia Innovation 2022 to projekt, który promował odchodzenie o orientacji produkcyjnej, zainteresowanie potrzebami konsumentów i klimat innowacji.

Czas na polskie superowoce!

Dziś jest czas na super innowacje! Cieszymy się, że producenci owoców jagodowych coraz śmielej sięgają po nowoczesne rozwiązania. Te produkty wnoszą do rynku ożywienie, świeżość, a zarazem promują to, co polskie – nasze superowoce. Jest nam miło wspierać Państwa i współpracować jako wydawca i organizator Innovation Day i konkursu „Złote Innowacje”. Jest to największe tego typu wydarzenie na rynku polskim. Zachęcam wszystkich producentów do zgłaszania kolejnych projektów. To nie tylko konkurs, ale też platforma promocji w całej Polsce
- mówił Tomasz Pańczyk, prezes Fischer Trading Group, wydawca magazynu „Hurt i Detal” i organizator konkursu.

Przypomnijmy, że w 2022 roku nagrodę „Złotej Innowacji FMCG” otrzymała kampania „Czas na polskie superowoce!” – finansowany z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw - projekt promujący codzienną konsumpcję owoców jagodowych. Jury Konkursu doceniło integracyjną formułę, zasięgi i fakt, że producenci mogą skutecznie kreować to jak postrzegane są jagody. Nagroda została przyznana w kategorii „rozwiązania, które zmieniają podejście do zakupów, bezpośrednio wpływają na zachowania kupujących i uatrakcyjniają rynek spożywczy”.

Jagodowe obok Piątnicy, OSHEE i Braci Sadowników

Nagrodzone w tym roku przetwory z aronii, jagody kamczacki i maliny, zaprezentowano obok liderów branży spożywczej, marek, które od lat nadający ton w wielu kategoriach.

Wśród tegorocznych nominowanych i nagrodzonych był Maspex z markami Łowicz i Krakus, Mlekovita - nagrodzona za linię produktów z mleka A2A2, Mlekpol - nagrodzony za Maślankę Mrągowską naturalną bez laktozy. Piątnica, Ryki, Łowicz, Hochland, Bakoma, Zott, Danone, Dr. Oetker, Stovit, Sante, Wedel, Wawel, Mokate, Milka, Kupiec, Grycan, Jacobs, Ferrero, Stock, Haribo, Colian, Hellena, Cymes, Hortex, Develey, Helio - nagrodzone za Stixy z suszonych jabłek, nazywane także frytkami jabłkowymi, OSHEE czy Bracia Sadownicy - nagrodzeni za Musujące Jabłko Truskawka 275 ml.

Pełna lista laureatów konkursu „Złote Innowacje FMCG&Retail 2025” znajdują się na stronie Hurt&Detal - link​

Gratuluję twórcom nagrodzonych produktów. Procesy ich powstania są inspiracją dla gatunków nastawionych na przetwórstwo. Im więcej wymiany doświadczeń i innowacji, tych większa jest szansa na zyskowne zaspokojenie potrzeb konsumenta, czytaj tak cenną marżę dla producentów. W ramach programu „Czas na polskie superowoce!” wspieramy ten proces
- przypomniał Witold Boguta, Prezes Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

Tegoroczna Gala była zwieńczeniem Innovation Day 2025, konferencji pod hasłem „AI-Powered Impact”. Wśród jej gości byli producenci owoców jagodowych. Wydarzenie obfitowało debaty na temat przyszłości sektora FMCG, retail oraz marketingu, a także opakowań, powstających z pomocą sztucznej inteligencji. 

Powiązane artykuły