Skupy na Lubelszczyźnie obniżają cenę na 45 groszy

 

Jak informują nas sadownicy z Lubelszczyzny, dziś w niektórych miejscowościach stawki za jabłko przemysłowe obniżyły się do poziomu 0,45 zł/kg.

Tak dotkliwie ceny spadły między innymi w miejscowościach Wandalin, Boby, Granice. W przeszłości często cena była tu najniższa w całym kraju.

Jednak, jak przekazują sadownicy z tamtych okolic, Ci producenci, którzy zdecydowali się na sprzedaż, już oddali jabłka na skupy i w tej chwili na punktach skupu nie ma tłoku, ani kolejek.

Mimo to słychać plotki o kolejnych obniżkach. Na razie o kolejne 5 gorszy. Sadownicy w większości deklarują powstrzymanie się od dalszej sprzedaży. Obecnie na większości punktów skupu w rejonie grójecko-wareckim cena wynosi 0,50 zł/kg. 

 

Komentarze  

0 #19 sasza 2019-09-23 05:03
Guest poczytaj to się wyedukujesz , w dobie przyszłych technologii obecne zasoby energetyczne mogą być nieistotne. Nie powinniśmy skupiać się na walce z przetwórcami (szkoda chyba czasu ) ale na uruchomieniu mechanizmu w ciągłym zdobywaniu nowych rynków zbytu i wygrywanie tam z konkurencją.
Cytować
0 #18 Guest 2019-09-22 11:02
Sasza chcesz być zrozumiany, to pisz starannie i zrozumiale. Nikt
nie będzie łamał sobie głowy Twoimi rebusami. Nowoczesne elektrownie, to te do których paliwo należy sprowadzić z innych krajów? Czy wiesz na czym oparta jest potęga Sydney? Czy wiesz z jakimi wyzwaniami dla środowiska wiąże się pozyskiwanie energii z farm słonecznych np. w Kalifornii? Czy wiesz przez ile lat po awarii w Czarnobylu mieliśmy problemy ze sprzedażą produktów rolnych na ,,zachód"? Napisz, chętnie przeczytam.
Cytować
+1 #17 sasza 2019-09-21 19:20
Guest czytaj ze zrozumieniem elektrownie nowoczesne to te które nie używają węgla to miałem na myśli , a my nadal nic nie wybudowaliśmy i nie tłumacz mi tu opłat emisyjnych. Jeśli chodzi o wolny rynek tym bardziej nie komentuj bo widocznie to nie twój poziom wiedzy.
Cytować
0 #16 Guest 2019-09-21 17:17
Szanowny Piotrze, sądząc po Twoim ,,grafomańskim" komentarzu sam masz zaledwie wykształcenie podstawowe. Sasza elektrownie węglowe nie powstają ponieważ nałożono wysoki podatek na CO2 oraz dlatego, że jest ogromne ,,parcie" na budowę elektrowni jądrowej w naszym kraju. Ceną nie rządzi rynek, tylko polityka. A ,,wolny rynek ", ,,niewidzialna ręka rynku" itp. bzdety mają nam wmówić, że nikt nic nie może zmienić, nakazać, zakazać bo demokracja zostanie ,,rozdziewiczona". Będzie, to bardzo trudny sezon dla nas przez wybory. Jak ludzi zniechęcić do takiego, czy innego działania? Należy wywołać niezadowolenie. I trzeba przyznać, że dążą do tego stanu po mistrzowsku. Kocham swój kraj i życzę mu i sobie jak najlepiej. Pytanie jak, to wszystko widzę? Czarno, bo począwszy od przetwórni, skupujących, banków, państwa każdy zyska na naszej niedoli.
Cytować
+5 #15 Guest 2019-09-21 11:11
Daniel trafił w punkt jest świeży pełnowartościowy towar
którego jest naprawdę mało ,jest ogromne zapotrzebowanie i
dobra cena na koncentrat , wykupują co do ostatniego kilograma
budują nowe tanki nawet całe zakłady.
Więc te obniżki to czysty wyzysk.
Cytować
+3 #14 Daniel 2019-09-21 08:01
Co Wy piszecie? Jakie dostawy? Malo kto przemysl wstawia. A przeciez rozmalne ze musimy wstawiac bo zbieramy. To jak to ms byc teraz? Kiedy ten przemysl ma placic? Po sezonie? Zima? Czy przd? Ludzie o co tu chodzi?
Cytować
+5 #13 sasza 2019-09-21 07:19
Nasza działalność połączona jest z gospodarką , która zaczyna hamować najnowsze dane .Powiem tak elektrownie oparte na węglu nie powstała nawet jedna nowoczesna, nie mamy jak sąsiedzi w produkcji polskich samochodów, samolotów Francja, a nawet smartfonów . Jesteśmy krajem w którym 13 procent pracuje na wsi średnia unijna 5 procent. Rozdano pieniądze , które powinny być inwestowane jakie będą konsekwencje ? Lepiej chyba nie oczekiwać interwencji bo rynek jest lepszym regulatorem przy naszej pomysłowości. Mój przemysł pozostał w sadzie w ubiegłym roku.
Cytować
-1 #12 Roman 2019-09-21 03:57
Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy...


Jest za dużo i sami to zrobiliśmy a winimy wszystkich dookoła...

Żeby branża przetrwała trzeba zmniejszyć produkcję o połowę...

I do znudzenia będę powtarzał....przemysłowe nie może być drogie...ma kosztować tyle by nie opłacało się podnieść go z ziemi
Cytować
+2 #11 Marcin 2019-09-20 15:12
Cytuję Roman:
Pozwólcie drodzy koledzy,że coś wam wyjaśnię bo nie ogarniacie całości widząc tylko swoje podwórko.... szerzej trzeba patrzeć bo horyzont wam ucieka


To bez znaczenia kto jest właścicielem zakładu....ważne jest kto trzyma lape na handlu koncentratem....a są to przedstawiciele wiadomej nacji i bez nich nic nid sprzedasz

Po wtore czy myślicie,że jakby zakłady były polskie to płaciłyby 1pln...przy takim koncentracie????
Nigdy w życiu bo to działanie nx szkodę spółki o jest nx to paragraf.....


Jedynym rozwiązaniem jest zostawienie tego w sadzie....nie ma innej opcji by pokazać sadownicza jedność,której zabrakło w poprzednim sezonie..


Zgadzam się z Romanem. Kilka zakładów w Polsce należy do naszych rodaków i płacą tyle co reszta, bo wymuszają to na nich duzi gracze. Nawet gdyby ci duzi gracze byli Polakami, to też by nie płacili więcej niż muszą (patrzcie na grupy: są całe polskie i takie rewelacyjne ceny mają?). Oprócz wojny w postaci wstrzymania dostaw potrzeba interwencji Państwa, które zniosłoby ograniczenia w możliwości budowy nowych zakładów. Tylko wpuszczenie na rynek nowych podmiotów i walka między nimi o jabłko, daje nam nadzieję na długofalową zmianę rzeczywistości.
Cytować
+2 #10 Roman 2019-09-20 12:29
Pozwólcie drodzy koledzy,że coś wam wyjaśnię bo nie ogarniacie całości widząc tylko swoje podwórko.... szerzej trzeba patrzeć bo horyzont wam ucieka


To bez znaczenia kto jest właścicielem zakładu....ważne jest kto trzyma lape na handlu koncentratem....a są to przedstawiciele wiadomej nacji i bez nich nic nid sprzedasz

Po wtore czy myślicie,że jakby zakłady były polskie to płaciłyby 1pln...przy takim koncentracie????
Nigdy w życiu bo to działanie nx szkodę spółki o jest nx to paragraf.....


Jedynym rozwiązaniem jest zostawienie tego w sadzie....nie ma innej opcji by pokazać sadownicza jedność,której zabrakło w poprzednim sezonie..
Cytować
+4 #9 Jan 2019-09-20 10:44
Żaden zakład nie jest nasz i robią z nami co chcą ..
20 gr na przełomie 2 tygodni.. Cały październik będzie po groszu do góry..
Zablokować nie ma jak, bo mały rolnik nie ma jak skladowac towaru, a za to ma tylko 2 ręce do zbioru i nie może czekać do grudnia .. Więc strajku nie będzie oddadzą i po 12 groszy bo co z tym zrobi ...
Cytować
+2 #8 Jan 2019-09-20 10:39
Od przyszłego tygodnia po 40 na skupie, przetwornia 45 ...
A mały rolnik i tak odda za tę cenę, bo ma tylko 10-20 ton jabłka, 2 ręce do zbioru, zero skrzyniopalet, a o wózku nie wspomnę.
W taki sposób przetwornia utrzyma ciąg produkcji i jakoś tam będzie .. Zbili cenę 20 gr na przełomie 2 tygodni, to przez cały październik, co dzień mogą dac po groszu do góry .. A my nic do powiedzenia, bo żaden zakład nie jest nasz i robią co chcą ..
Cytować
-1 #7 Piotr 2019-09-20 10:38
Od. Ta jełopa sadownika nie wie dlaczego kupuje te mieszkania.
Kupuje dlatego że ( somsiad) kupił j8z 2 I nie chce być gorszy:)
Cytować
+1 #6 Piotr 2019-09-20 10:36
Popieram Romana. W latach 70 i 80 sadownicy podorabiali się fortun. Trzeba było być wtedy mało rozgarnietym" aby nie nie "dorobic" . I teraz ci "byznesmeni" sprzedają po jakiejkolwiek cenie byle to wszystko utrzymać ( dom - 400m2 dla dwóch osób bo dzieci wypierdoli.. do miasta, 10 ciągników na 15ha - bo sąsiad miał 9) I stąd mamy patologie. Ludzie po szkole podstawowej wzięli się za biznesu i się podorabiali i stąd mamy ta patologie i się dziwić że minister mówi że to frajerzy. Po winien do dodać że tluki i niedorozwoje. Napedzajcie dalej kasę pośrednikom, skjpowiczom itd.
Pozdrawiam sadownik i eksporter
Cytować
+5 #5 Roman 2019-09-20 09:55
KRYZYS W SASOWNICTWIE STAL SIE FAKTEM..... BEZDYSKUSYJNIE!!!!

W Grójcu są jeszcze mieszKania do kupienia....w zeszłym roku wszystko sprzedano zanim łopatę wbito w ziemię....a teraz do wyboru do koloru....

Sadownicy nie mają kasy....postuluje podnieść cenę przemysłu do 1 PLN bo deweloperzy cienko przędą
Cytować
+7 #4 hela 2019-09-20 08:15
nie dajmy jablek dlatego ze obnizka szanujmy sie
Cytować
+6 #3 Piotr 2019-09-20 04:38
Juz w tamtym roku pokazali jak protestuja 8gr od 3 rano w kolejce
Cytować
+3 #2 Edek 2019-09-19 19:41
A ile jabłko przemyslowe kosztuje w przetwórni
Cytować
+20 #1 Wlasciciel 2019-09-19 19:19
Rolnicy jako podmiot skupujący wzywam was do zaprzestania dostaw na dwa tygodnie na nasze skupy .Z poważaniem Właściciel .
Cytować

Powiązane artykuły

A jednak się opłaca

Związek między jakością a ceną

Rynek decyduje

X