Rusza promocja polskich jabłek w ramach Kampanii CuTE: Kultywowanie smaku Europy

 

Sektor owocowo-warzywny Unii Europejskiej łączy się prowadząc kampanię „CuTE: Kultywowanie smaku Europy”, współfinansowaną przez Unię Europejską. Poprzez działania kampanii organizacje zrzeszające producentów owoców i warzyw chcą zmotywować europejskich konsumentów do prowadzenia bardziej zdrowego trybu życia. Aby to osiągnąć, będą przekonywać Europejczyków do zmiany nawyków żywieniowych, rozpoczynając od codziennego spożywnia większej ilości owoców i warzyw. Wśród wyróżnionych, objętych promocją europejskich produktów znalazły się także polskie jabłka.

CuTE: Kultywowanie smaku Europy to kampania informacyjno-promocyjna prowadzona w latach 2019-2021 przez FruitVegetablesEUROPE (EUCOFEL) – Europejskie Stowarzyszenie Producentów Owoców i Warzyw. Jej celem jest zwiększenie wiedzy na temat szczególnego charakteru rolniczych metod produkcji oraz właściwości europejskich owoców i warzyw na rynku wewnętrznym. Obok FruitVegetablesEUROPE, które koordynuje program, udział w kampanii biorą: Francuskie Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków (AOPn Tomates et Concombres), Francuskie Stowarzyszenie Producentów Truskawek (AOPn Fraise), Stowarzyszenie Organizacji Producentów Owoców i Warzyw w Andaluzji (APROA), Greckie Stowarzyszenie Eksporterów Owoców, Warzyw i Soków (INCOFRUIT) oraz polski partner projektu - Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw (KZGPOiW).

„Kluczowe w kampanii CuTE: Kultywowanie smaku Europy jest zaprezentowanie Europejczykom wartości, jakimi kierują się producenci sektora owocowo-warzywnego w Unii Europejskiej. Wartości te są oparte na jakości, identyfikowalności i bezpieczeństwie żywnościowym. Ponadto producentom zależy na zrównoważonym rozwoju gospodarczym, społeczno-zawodowym i środowiska naturalnego. Cieszymy się, że Polska jako jeden ze światowych liderów w produkcji i eksporcie jabłek, może brać czynny udział w działaniach promocyjnych, wynikających z połączonych sił producentów owoców i warzyw z wielu krajów Unii. To bardzo ważne, aby konsumenci poznali polskie jabłka, których najwyższa jakość, smak i wartości odżywcze sprawiają, że nasi producenci należą do absolutnej światowej czołówki. Jesteśmy przekonani, że długotrwałe działania promocyjne wpłyną na zwiększenie konsumpcji naszych owoców na rynku krajowyym i unijnym.“ – mówi Witold Boguta, Prezes Zarządu Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw.

Działania prowadzone są w 5 krajach: Polsce, Niemczech, Francji, Hiszpanii i Grecji. Polska jest światowym liderem w eksporcie jabłek, produktu, który stał się prawdziwym symbolem gospodarki naszego kraju, będącego w latach 2016-2019 trzecim producentem owoców i warzyw w UE, zaraz po Hiszpanii i Włoszech. To właśnie polskie jabłka, ich właściwości i wartości zdrowotne oraz metody uprawy, stały się przedmiotem działań informacyjno-promocyjnych. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, a jego łączny budżet to ok. 4,8 mln EUR.

Więcej informacji o kampanii dostępnych jest w oficjalnym serwisie projektu, prowadzonym również w języku polskim: https://www.fruitvegetableseurope.eu oraz w social mediach.

Komentarze  

+2 #1 Sadownik 2020-08-26 13:55
Proponuję również dodatkowo aby w końcu również promować wszystkie nasze najbardziej popularne odmiany w tym idared jako odmiana najdoskonalsza na świecie pod względem przechowywania, której żadne odmiany na świecie nie dorównują i pewnie długo takiej drugiej nie będzie. Myślę że to tej odmianie się należy. Pozdrawiam
Cytować

Powiązane artykuły

X