Zasady ekologicznej produkcji owoców

 

Przystąpienie do Unii Europejskiej stało się impulsem do rozwoju całego sektora żywności ekologicznej w Polsce. Wspólna Polityka Rolna UE ułatwiła polskim rolnikom konwersję upraw konwencjonalnych na uprawy ekologiczne. Zamiana profilu na ekologiczny łączyła się z możliwością uzyskania dotacji w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Wsparcie z PROW, jak również rosnące zainteresowanie konsumentów produktami ekologicznymi, przyspieszyło decyzje wielu rolników.

Elżbieta Rozpara z Instytutu Ogrodnictwa w Skierniewicach podkreśla fakt, iż coraz więcej konsumentów sięga po żywność ekologiczną. Dzieje się tak na całym świecie, zwłaszcza w bogatych krajach. Rosnący popyt na żywność ekologiczną wymusza u producentów produkcję takiej żywności.

Zgodnie z przepisami Unii Europejskiej, wysokość wsparcia zależy od powierzchni upraw ekologicznych. W przypadku upraw sadowniczych oraz jagodowych znajdujących się w okresie konwersji, dopłaty wynoszą 1882 zł/ha. W przypadku ekstensywnych upraw pochodzących z okresu konwersji, dopłata wynosi 790 zł/ha. Natomiast po okresie konwersji, odpowiednio 1501 zł/ha i 660 zł/ha. Beneficjenci chętnie korzystają z dopłat. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa przyznaje takie dopłaty na 5 lat.

Komentarze  

+2 #2 John 2020-11-13 19:41
Napiszę coś, co pewnie wkurzy sadowników ekologicznych...Bo czy to nie o nich śpiewa Ryszard Rynkowski, gdy śpiewa: " Nic nie robić, leżeć w cieniu, chłodne piwko sobie pić ..." A jaka jest prawda w sadzie ekologicznym, o którym mówi się że wymaga dużo ręcznej pracy? Mam nadzieję, że któryś z sadowników ekologicznych zechce nam napisać jakie są fakty, bo to, co przekazują nam przekaziory, pachnie na odległość dość prymitywną propagandą...
Cytować
0 #1 Wasiek 2020-11-12 17:43
Wygląda na to, że przy ekologach, sadownicy tradycyjni, co to i parcha i robaka zwalczają tradycyjnie i wydają na to kasę, to kupa idiotów
Cytować

Powiązane artykuły

7 na 10 klientów chętnie dopłaci do żywności bio

Marki i ekologia nas nie uratują

Co trzeci Polak regularnie kupuje żywność ekologiczną

X