Tutti™ – nowa odmiana jabłoni odpowiedzią na zmiany klimatyczne

Po dwudziestu latach hodowli i rozwoju naukowego Tutti™- pierwsza na świecie specjalnie wyhodowana odmiana jabłoni odporna na wysokie temperatury została wprowadzona na rynek.

Odmiana przez ostatnie pięć lat przeszła szeroko zakrojone badania i próby uprawy pod nazwą „HOT84A1”, jest pierwszą marką jabłek, która została wprowadzona na rynek w ramach programu Hot Climate Partnership.

Morgan Rogers, dyrektor generalny VentureFruit™, powiedział, że Tutti to wyróżniające się jabłko, które spełnia zarówno potrzeby producentów, jak i konsumentów.

„Wraz ze zmieniającym się klimatem na świecie niezwykle ważne jest opracowywanie nowych, innowacyjnych odmian, które wytrzymują wysokie temperatury i umożliwiają producentom na wszystkich głównych kontynentach dostosowanie się i prowadzenie zrównoważonej działalności, jednocześnie zapewniając konsumentom jabłka o doskonałym smaku – i to właśnie zapewnia Tutti. Zapraszamy zainteresowane strony z całej Europy do zgłaszania zainteresowania posiadaniem licencji Tutti™ i uprawą tej innowacyjnej nowej odmiany jabłek” - mówi Morgan.

„W Hiszpanii trudne warunki uprawy z ekstremalnymi temperaturami w ciągu dnia przekraczającymi 40 stopni w połączeniu z cieplejszymi nocami utrudniają uprawę jabłek. Tutti rozwiązuje ten problem. Odmiana została wyhodowana specjalnie do uprawy w gorących warunkach i produkcji cudownie lekkich, chrupiących jabłek, z jaskrawoczerwoną skórką i okrągłym słodkim, świeżym smakiem. Tutti rośnie również z powodzeniem w różnych warunkach, ponieważ odmiana została przetestowana w całej Europie, w tym we Włoszech, Francji, Niemczech, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.

Marka Tutti łączy się zarówno z korzyściami dla producentów wynikającymi z utrzymania produkcji jabłek w przyszłości, jak i z konsumentami poszukującymi jabłek o doskonałym smaku.

Tutti to w języku włoskim „wszyscy ” lub „wszyscy razem ”, co odzwierciedla koncepcję leżącą u podstaw Partnerstwa na rzecz Hot Climate, które zapewnia lepsze rozwiązania dla producentów, konsumentów i sprzedawców detalicznych. Slogan marki „kocham każdy kęs” obiecuje sprostać próbie doskonałego jabłka – jego smaku. Ponieważ komercyjne nasadzenia już trwają, nie możemy się doczekać, aż jabłka Tutti pojawią się na półkach sprzedawców” — mówi.

Tutti będzie komercjalizowane przez sieć peer-to-peer, umożliwiając uczestniczącym posiadaczom licencji stronom trzecim możliwość uprawy, wprowadzania na rynek i sprzedaży odmiany na ich licencjonowanym terytorium, przy jednoczesnym spełnieniu specyfikacji marki Tutti™.

Nowa odmiana jest otwarta do licencjonowania dla wszystkich hodowców, firm zajmujących się sprzedażą i marketingiem świeżych produktów oraz szkółek roślin. Zainteresowane strony mogą zgłosić swoje zainteresowanie Tutti za pośrednictwem VentureFruit, by uzyskać dostęp do danych z oceny prób i wyników konsumenckich testów sensorycznych, aby wesprzeć swoją decyzję dotyczącą możliwości komercjalizacji Tutti™.

Zainicjowane w 2002 roku w odpowiedzi na wyzwania, z jakimi borykają się hiszpańscy producenci, Hot Climate Partnership to współpraca między hiszpańskim Instytutem Badań i Technologii Rolno-Spożywczych (IRTA), nowozelandzkim Plant & Food Research, katalońskim stowarzyszeniem producentów owoców Fruit Futur oraz genetyką T&G Global i zarządzanie odmianami, VentureFruit™, które są odpowiedzialne za komercjalizację i licencjonowanie nowych odmian z Partnerstwa.

Hot Climate Partnership dysponuje szeroką gamą odmian jabłek i gruszek, z których 13 kończy ostatnie lata oceny i testów, w tym konsumenckich badań sensorycznych prowadzonych na kluczowych rynkach, aby pomóc w kształtowaniu oferty handlowej każdej nowej odmiany. Po wydaniu Tutti, VentureFruit spodziewa się skomercjalizowania dodatkowych pięciu nowych odmian jabłek i gruszek w ciągu najbliższych siedmiu lat, z których wszystkie zostały specjalnie wyhodowane, aby były odporne na wysokie temperatury.

źródło: freshplaza.com

Komentarze  

+1 #1 Baran 2023-02-13 20:43
Tutti frutti,stra ta tata,kolejny kit który próbują nam wcisnąć,kolejna nowość nad którą marketing popracuje i z pozycji zwykłego jabłka urośnie do rangi super produktu,dla którego "głupie chłopki" będą uprzątać kwatery i ładować kasę szkółkarzą,bo kto pierwszy ten lepszy .ODMIANY KLUBOWE TO PRZYSZŁOŚĆ a może przeszłość jakoś tak.
Cytować

Powiązane artykuły

X