Polskie jabłka zdobywają Indonezję
Polecane

Polskie jabłka zdobywają Indonezję

To był wyjątkowy tydzień dla polskiego sektora owocowego i relacji gospodarczych między Polską a Indonezją. Delegacja Unii Owocowej, wraz z czołowymi polskimi eksporterami jabłek, w dniach 12–15 listopada wzięła udział w targach SIAL InterFood w Dżakarcie, w ramach kampanii Garden of Europe India-Indonesia, promującej polskie jabłka i greckie kiwi.

Polska, największy producent jabłek w Europie, znana jako „Największy Sad Europy”, potwierdza swój potencjał eksportowy. W ubiegłym sezonie udało się zrealizować pierwsze dostawy jabłek do Indonezji, co pokazuje powagę i ambicje polskich producentów.

Niedawno zawarte kompleksowe porozumienie gospodarcze UE z Indonezją otwiera nowe możliwości w handlu rolno-spożywczym: lepszy dostęp do rynku, oszczędności celne i przejrzystość przepisów dla europejskich eksporterów. To dobra wiadomość dla polskich producentów jabłek, którzy dzięki temu mogą łatwiej planować dostawy i rozwijać współpracę z indonezyjskimi partnerami.

Dla importerów w Indonezji udział delegacji z Polski to przede wszystkim:

  • Bezpośredni kontakt z polskimi producentami gotowymi do omówienia warunków dostaw, jakości i logistyki.
  • Możliwość zakupu jabłek klasy premium, spełniających europejskie standardy (łańcuch chłodniczy, identyfikowalność, odmiany).
  • Szansa na długoterminową współpracę, wspieraną korzystnymi warunkami makroekonomicznymi.

Delegacja uczestniczyła również w uroczystym przyjęciu zorganizowanym przez Ambasadę RP w Indonezji, z okazji Narodowego Święta Niepodległości oraz 70. rocznicy nawiązania stosunków dyplomatycznych między Polską a Indonezją. W wydarzeniu uczestniczył Sekretarz Stanu Władysław Teofil Bartoszewski z MSZ, a wsparcie w promocji owoców zapewnili m.in. Ambasador Barbara Szymanowska i Maciej Tumulec z Embassy of Poland w Dżakarcie.

Indonezja, czwarty pod względem liczby ludności kraj na świecie z 285 milionami mieszkańców i najsilniejszą gospodarką w Południowej Azji, staje się coraz ważniejszym rynkiem dla polskich jabłek. Podczas targów odbyło się wiele spotkań z największymi importerami owoców oraz przedstawicielami Unii Europejskiej w Indonezji, co otwiera perspektywę nowego rozdziału i dalszego rozwoju eksportu.

Polskie jabłka zdobywają zaufanie na nowym rynku, a ostatni tydzień pokazuje, że współpraca z Indonezją może stać się ważnym elementem ekspansji polskiego sektora owocowego w Azji.

Powiązane artykuły