Pierwszy transport TIR z Chin do Polski w 13 dni

 

– Sukces pierwszego transportu drogowego TIR z Chin do Polski. Ciężarówka opuściła Chiny 13 listopada 2018 roku i bez zakłóceń dotarła do Polski 26 listopada. Oznacza to, że pokonanie drogi zajęło 13 dni – informuje IRU, międzynarodowa organizacja transportu drogowego. Koszt dostawy jest konkurencyjny zarówno dla transportu kolejowego, jak i lotniczego.

Podróż długości 7 000 km rozpoczęła się w miejscowości Khorgos na granicy z Kazachstanem, następnie ciężarówka przejechała przez Kazachstan, Rosję i Białoruś, aż do Polski.

Transport odbył się z inicjatywy IRU oraz wiodących firm logistycznych: CEVA Logistics, Shanghai Jet-rail International Transportation i Alblas International Logistics, holenderskiego przewoźnika, który wykonał pilotażowy kurs.

Sekretarz generalny IRU, Umberto de Pretto, mówi, że ten kamień milowy będzie przełomem dla transportu transgranicznego w Chinach. Ten typ dostaw pozwala zaoszczędzić do 50% kosztów w porównaniu do wysyłek lotniczych oraz jest krótszy o 10 dni w porównaniu z transportem kolejowym.

Holenderska firma przewozowa jako jedyny europejski przewoźnik posiada pozwolenie na transport międzynarodowy z Chin. Przedstawiciel oddziału Albas w Chinach stwierdził, że firma jest zadowolona z wyników pilotażowego kursu, ale mają nadzieję na polepszenie go i skrócenie czasu podróży do 10 dni. Regularne transporty przewidziane są na rok 2019.

 

Przypominamy, że niedawno zmieniły się przepisy dotyczące organizacji transportu – chińskie i rosyjskie ciężarówki mogą swobodnie poruszać się na terytorium obu krajów.  Do tej pory mogło się to odbywać jedynie na obszarach przygranicznych. Obecnie transport jest możliwy „od drzwi do drzwi”.

Przewóz towarów drogą morską, a następnie transportem kolejowym lub drogowym wydłużał znacznie zarówno na czas, jak i jakość dostaw, szczególnie w przypadku towarów szybko psujących się. Chociaż transport drogowy kosztuje więcej niż kolejowy, jest znacznie szybszy i bezpieczniejszy dla produktów wymagających odpowiedniego reżimu temperaturowego podczas przewozu. Ponadto Chiny przystąpiły do konwencji TIR, co upraszcza procedury przekraczania granicy i odpraw celnych.

 

Źródło: IRU

 

Komentarze  

-3 #7 Artur 2018-12-18 08:31
Jeden kierowca może jechać 4,5h jazda-0,45h odpoczynek 4,5h jazda po czym 11h przerwy
Dwóch kierowców- pierwszy4,5h jazda drugi 4,5h jazda pierwszy 4,5h jazda drugi 4,5h jazda i 11h przerwy obaj i od nowa
Cytować
0 #6 MAREK 2018-12-05 22:12
Mogę zorganizować i wykonać taki transport. To nie żarty. Tylko kto zapłaci za transport odpowiednią stawkę ?
Cytować
+2 #5 zenon 2018-11-29 19:08
Kierowca może odebrać odpoczynek(pauza) tylko podczas postoju auta. Jeśli była by możliwa jazda non-stop to w tydzień by takie chiny machnęli na spokojnie...
Cytować
-2 #4 Andrzej 2018-11-29 13:51
Dziękuję zenon... I wnioskuję że nie tylko kierowcy muszą odpocząć ale i samochód też...
Cytować
+1 #3 zenon 2018-11-28 22:13
Nawet przy podwójnej obsadzie nie ma jazdy non stop...
Cytować
0 #2 Andrzej 2018-11-28 19:07
Nie wiem jak takie dalekie kursy wyglądają w praktyce...Dlatego ciekawy jestem czy ten samochód prowadził jeden kierowca z koniecznymi przerwami na odpoczynek, czy dwóch, co teoretycznie umożliwiało by jazdę non-stop... Wie ktoś może jak to jest ?
Cytować
+1 #1 Marcin 2018-11-28 17:27
Dobrze, to już wiemy w jakim czasie się da pokonać ten dystans. Cieszy nas, że to tak szybko. Teraz tylko pozostaje załadować na te ciężarówki jabłka i wysłać je z powrotem do Chin. Czekamy na pierwszego śmiałka.
Cytować

Powiązane artykuły

Czy Twoja gleba ma już paszport?

Czy czeka nas parchowy rok?

Po co przechowywać jabłka po gradzie?

X