Cosmic Crisp® - udany debiut na europejskim rynku

W tym sezonie jabłko Cosmic Crisp® debiutuje na rynku europejskim. Jabłko po pierwszych degustacjach wzbudza duże zainteresowanie. Wyłączność na sprzedaż odmiany mają konsorcja VOG i VIP z Południowego Tyrolu. Produkcja ma wzrosnąć w nadchodzących latach.

Jest to zdecydowanie udany debiut, z rynków hurtowych płyną pozytywne opinie, popyt jest wysoki. 

Oficjalnie zaprezentowany pod koniec stycznia na szczycie Apple Summit w 2021 roku, Cosmic Crisp® to skrzyżowanie Enterprise i Honeycrisp i wyróżnia się niezwykłą soczystością, chrupkością i szczególnie zrównoważonym smakiem. Zmysłowe doznanie doskonale ujęte w haśle „Boska przyjemność. Z każdym kęsem” oraz twarzach wybranych do europejskiej kampanii komunikacyjnej, które odzwierciedlają naturalność, luksus i ekskluzywność jabłek. Wszystkie aspekty, które specjaliści z rynku hurtowego mogli zweryfikować i docenić podczas pierwszych degustacji.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszych opinii, które zebraliśmy od wielu ekspertów z rynków hurtowych” - komentuje Klaus Hölzl, kierownik sprzedaży Konsorcjum VOG. „Cosmic Crisp® jest popularny ze względu na teksturę miąższu oraz intensywność smaku, którą dostrzegamy już od pierwszego kęsa”. Dzięki pierwszym działaniom marketingowym osoby z branży mogły poznać i docenić walory tego nowego produktu. „Zorganizowaliśmy degustacje, aby sprzedawcy owoców i wyspecjalizowani hurtownicy mogli wypróbować Cosmic Crisp®. Rozprowadziliśmy również materiały ilustracyjne, których mogą używać w swoich sklepach, aby przedstawić konsumentom właściwości tego niesamowitego jabłka”.

Cosmic_Crisp__Instore_3.jpg

Konsorcja z Południowego Tyrolu zarezerwowały już 500 hektarów ziemi pod uprawę tej odmiany i po pierwszych testach wprowadzą na rynek większe ilości produktu od sezonu sprzedaży 2021-2022. „Cosmic Crisp® to jabłko o doskonałej trwałości i doskonałe na drugą połowę sezonu sprzedaży, od lutego do sierpnia” - wyjaśnia Fabio Zanesco, dyrektor sprzedaży VIP. „W tym roku rozpoczęliśmy od pierwszych 100 ton, ilości wyraźnie ograniczonej, ale idealnej na tę fazę startu, która pozwala nam otrzymać wiele przydatnych informacji zwrotnych, tak jak miało to miejsce w ciągu ostatnich kilku dni. Od następnego sezonu będziemy stopniowo zwiększać zarówno dystrybucji, jak i sprzedaży dzięki dostępności coraz większych wolumenów, które pozwolą nam zaspokoić i tak już wysoki popyt”.

Źródło: fruitecompr

 

Powiązane artykuły

Sadownicy polują

X