Będziemy mieć w Polsce nową elektrownię wiatrową

 

Europa stawia dziś na odnawialne źródła energii, z których można czerpać do woli, bez strachu, że ulegną wyczerpaniu i bez szkody dla środowiska naturalnego. Przynależność do UE zmusza nas do stopniowego odstępowania od gospodarki opartej na węglu, dlatego też warto zawczasu podejmować działania zwiększające udział sektora „zielonej energii” zanim zmuszą nas do tego horrendalne kary.

O zawarciu porozumienia o wzmocnionej współpracy w sektorze morskiej energetyki wiatrowej z przedsiębiorstwem Siemens Gamesa Renewable Energy (SGRE) poinformowała Agencja Rozwoju Przemysłu S. A. Zawarto również umowę na dostawę 11 wież wiatrowych do nowo zakładanej farmy lądowej. Będzie ona zlokalizowana na terenie województwa pomorskiego i ma składać się maksymalnie z 11 turbin SG132 o mocy 3,45 MW każda. Planowana całkowita moc farmy wyniesie 38 MW.

Jak podano w komunikacie, wieże mają zostać dostarczone jeszcze w 2020 roku.

Wierzymy, że podpisana dzisiaj umowa z ARP dowodzi zaangażowania Siemens Gamesa Renewable Energy na polskim rynku energetyki wiatrowej, a przyjęcie kolejnego zamówienia na wieże od Baltic Operator Sp. z o.o. [spółka należąca do Agencji Rozwoju Przemysłu – przyp. red.] potwierdza naszą gotowość do rozwijania rynku lokalnego w Polsce. Jesteśmy przekonani, że nasze działania pozwolą na stworzenie mocnej bazy dostawców, która stanie się podstawą rozwoju lokalnego przemysłu wiatrowego. - powiedział dyrektor zarządzający SGRE w Polsce Paweł Przybylski.

Komentarze  

0 #36 Roman 2020-06-19 15:51
Cytuję cbds:
Cytuję Roman:
Cytuję Astra:
@Roman...To dziwne...Masz takie ustalone poglądy na każdy temat...Z nich powinien moim zdaniem emanować spokój... A tu widzę że jesteś jakiś bardzo drażliwy, złośliwy, wręcz podły...Spokojnie bracie...To tylko rozmowa...



Polecam wizytę u dobrego okulisty:)))))

Spokojnie ...to tylko kabaret
To jakiś nowy rodzaj kabaretu, w którym jeden nazywa drugiego zasranym / co ty masz ciągle z tym sraniem ? / hipokrytą a drugi wzywa do je....a ojca Dyrektora...



Tak... wszystko odbywa się na wesoło pod czujnym okiem ojca dyrektora
Cytować
-4 #35 cbds 2020-06-19 14:41
Cytuję Roman:
Cytuję Astra:
@Roman...To dziwne...Masz takie ustalone poglądy na każdy temat...Z nich powinien moim zdaniem emanować spokój... A tu widzę że jesteś jakiś bardzo drażliwy, złośliwy, wręcz podły...Spokojnie bracie...To tylko rozmowa...



Polecam wizytę u dobrego okulisty:)))))

Spokojnie ...to tylko kabaret
To jakiś nowy rodzaj kabaretu, w którym jeden nazywa drugiego zasranym / co ty masz ciągle z tym sraniem ? / hipokrytą a drugi wzywa do je....a ojca Dyrektora...
Cytować
+1 #34 Roman 2020-06-19 12:51
Cytuję Astra:
@Roman...To dziwne...Masz takie ustalone poglądy na każdy temat...Z nich powinien moim zdaniem emanować spokój... A tu widzę że jesteś jakiś bardzo drażliwy, złośliwy, wręcz podły...Spokojnie bracie...To tylko rozmowa...



Polecam wizytę u dobrego okulisty:)))))

Spokojnie ...to tylko kabaret
Cytować
-4 #33 Astra 2020-06-19 12:08
@Roman...To dziwne...Masz takie ustalone poglądy na każdy temat...Z nich powinien moim zdaniem emanować spokój... A tu widzę że jesteś jakiś bardzo drażliwy, złośliwy, wręcz podły...Spokojnie bracie...To tylko rozmowa...
Cytować
+5 #32 Roman 2020-06-19 11:39
Cytuję Astra:
Cytuję Roman:
Cytuję Astra:
Cytuję Teodor:
Typowe dla was to jest rzucać na kogoś kalumnie niepodparte żadnymi argumentami. Trudno byłoby mi wskazać większego patriotę niż o. Rydzyk i mówię to ze 100% przekonaniem.
Zamiast oczerniać to pochwalcie się co wy zrobiliście dla kraju??
Bo o. Rydzyk ma się czym pochwalić: patriotyczne radio, (bez reklam! I komu tu zależy na kasie?) kształcenie młodzieży, telewizja (jedyna Polska i katolicka!), uczelnia, geotermia i ochrona środowiska... Mam wymieniać dalej?!

I co jedyny zarzut jest taki, ze to wszystko jest rentowne i na siebie zarabia? W dzisiejszych czasach nic nie ma bez pieniędzy. To ze ojciec dyrektor jest gospodarny to jego zaleta a nie wada.

Ja radia Maryja słuchałem i będę słuchał. Wam tez polecam to zmądrzejecie

Możecie sobie gadać swoje a karawana jedzie dalej.
Zgadzam się Teodor, bo w końcu bez poparcia kilku milionów sympatyków, sam niczego by nie zdziałał...



No tak.. tylko prawdziwi Polacy go popierają:)))))
Reszta do piekła:)))))

Padnę zaraz że śmiechu:)))))
Ty do piekła nie pójdziesz...Twój koniec to do dołu i łopatą w dupę...Zgodnie zresztą z twoimi przekonaniami i twoim życzeniem...



Kolejny szczery katolik:)))
Zasrany hipokryta:)))))
Cytować
-3 #31 Astra 2020-06-19 11:27
Cytuję Roman:
Cytuję Astra:
Cytuję Teodor:
Typowe dla was to jest rzucać na kogoś kalumnie niepodparte żadnymi argumentami. Trudno byłoby mi wskazać większego patriotę niż o. Rydzyk i mówię to ze 100% przekonaniem.
Zamiast oczerniać to pochwalcie się co wy zrobiliście dla kraju??
Bo o. Rydzyk ma się czym pochwalić: patriotyczne radio, (bez reklam! I komu tu zależy na kasie?) kształcenie młodzieży, telewizja (jedyna Polska i katolicka!), uczelnia, geotermia i ochrona środowiska... Mam wymieniać dalej?!

I co jedyny zarzut jest taki, ze to wszystko jest rentowne i na siebie zarabia? W dzisiejszych czasach nic nie ma bez pieniędzy. To ze ojciec dyrektor jest gospodarny to jego zaleta a nie wada.

Ja radia Maryja słuchałem i będę słuchał. Wam tez polecam to zmądrzejecie

Możecie sobie gadać swoje a karawana jedzie dalej.
Zgadzam się Teodor, bo w końcu bez poparcia kilku milionów sympatyków, sam niczego by nie zdziałał...



No tak.. tylko prawdziwi Polacy go popierają:)))))
Reszta do piekła:)))))

Padnę zaraz że śmiechu:)))))
Ty do piekła nie pójdziesz...Twój koniec to do dołu i łopatą w dupę...Zgodnie zresztą z twoimi przekonaniami i twoim życzeniem...
Cytować
-3 #30 Astra 2020-06-19 11:23
Cytuję Piotr:
Arecki to co piszesz to masakra. O. Dryrektor z wiara chrześcijańską nie ma nic wspolnego on tylko ja wykorzystuje to wlasnych celow biznesowych. Chlopie obudz się to nie średniowiecze:)
Masz dzieci ktore nie maja co jesc w afryce, wiercenie studni aby ludzie nie chodzili po pitną wode, dzieci z domu dziecka aby choc jakis drobiazg na święta mieli.....a Ty dajesz kase dla jakiejś pały....szok
Ps . Tak tej pale nic nie daje..ale na to co wyzej to i owszem....3 procent od kazdej zarobionej zlotowki do czego i kazdego z Was namawiam:)
Jak to Piotrze...Telewizja Trwam też nie ma z wiarą nic wspólnego ? To twoje stwierdzenia są dowodem, że ktoś zrobił masakrę w twojej głowie...
Cytować
+5 #29 Roman 2020-06-19 11:20
Cytuję Astra:
Cytuję Teodor:
Typowe dla was to jest rzucać na kogoś kalumnie niepodparte żadnymi argumentami. Trudno byłoby mi wskazać większego patriotę niż o. Rydzyk i mówię to ze 100% przekonaniem.
Zamiast oczerniać to pochwalcie się co wy zrobiliście dla kraju??
Bo o. Rydzyk ma się czym pochwalić: patriotyczne radio, (bez reklam! I komu tu zależy na kasie?) kształcenie młodzieży, telewizja (jedyna Polska i katolicka!), uczelnia, geotermia i ochrona środowiska... Mam wymieniać dalej?!

I co jedyny zarzut jest taki, ze to wszystko jest rentowne i na siebie zarabia? W dzisiejszych czasach nic nie ma bez pieniędzy. To ze ojciec dyrektor jest gospodarny to jego zaleta a nie wada.

Ja radia Maryja słuchałem i będę słuchał. Wam tez polecam to zmądrzejecie

Możecie sobie gadać swoje a karawana jedzie dalej.
Zgadzam się Teodor, bo w końcu bez poparcia kilku milionów sympatyków, sam niczego by nie zdziałał...



No tak.. tylko prawdziwi Polacy go popierają:)))))
Reszta do piekła:)))))

Padnę zaraz że śmiechu:)))))
Cytować
+4 #28 Roman 2020-06-19 11:19
Cytuję Teodor:
Typowe dla was to jest rzucać na kogoś kalumnie niepodparte żadnymi argumentami. Trudno byłoby mi wskazać większego patriotę niż o. Rydzyk i mówię to ze 100% przekonaniem.
Zamiast oczerniać to pochwalcie się co wy zrobiliście dla kraju??
Bo o. Rydzyk ma się czym pochwalić: patriotyczne radio, (bez reklam! I komu tu zależy na kasie?) kształcenie młodzieży, telewizja (jedyna Polska i katolicka!), uczelnia, geotermia i ochrona środowiska... Mam wymieniać dalej?!

I co jedyny zarzut jest taki, ze to wszystko jest rentowne i na siebie zarabia? W dzisiejszych czasach nic nie ma bez pieniędzy. To ze ojciec dyrektor jest gospodarny to jego zaleta a nie wada.

Ja radia Maryja słuchałem i będę słuchał. Wam tez polecam to zmądrzejecie

Możecie sobie gadać swoje a karawana jedzie dalej.



Jajcarze:))))Teodor jest nawet zabawniejszy niż ja:))))

No chyba że cały czas jesteś na rauszu Teo;))))
Cytować
+3 #27 Roman 2020-06-19 11:16
Cytuję Piotr:
Ach Roman Roman znowu zaczynasz:) jeb.ć..czytaj- miec go gleboko w d.pie... jak pojawi sie gdzie w tel lub radiu od razu przelaczac......a jak sie z nim spotkasz twarza w twarz to od razu przy..bać :)



Tak sobie żartuje;)
Cytować
-3 #26 Astra 2020-06-19 11:11
Cytuję Teodor:
Typowe dla was to jest rzucać na kogoś kalumnie niepodparte żadnymi argumentami. Trudno byłoby mi wskazać większego patriotę niż o. Rydzyk i mówię to ze 100% przekonaniem.
Zamiast oczerniać to pochwalcie się co wy zrobiliście dla kraju??
Bo o. Rydzyk ma się czym pochwalić: patriotyczne radio, (bez reklam! I komu tu zależy na kasie?) kształcenie młodzieży, telewizja (jedyna Polska i katolicka!), uczelnia, geotermia i ochrona środowiska... Mam wymieniać dalej?!

I co jedyny zarzut jest taki, ze to wszystko jest rentowne i na siebie zarabia? W dzisiejszych czasach nic nie ma bez pieniędzy. To ze ojciec dyrektor jest gospodarny to jego zaleta a nie wada.

Ja radia Maryja słuchałem i będę słuchał. Wam tez polecam to zmądrzejecie

Możecie sobie gadać swoje a karawana jedzie dalej.
Zgadzam się Teodor, bo w końcu bez poparcia kilku milionów sympatyków, sam niczego by nie zdziałał...
Cytować
-8 #25 Teodor 2020-06-19 10:46
Typowe dla was to jest rzucać na kogoś kalumnie niepodparte żadnymi argumentami. Trudno byłoby mi wskazać większego patriotę niż o. Rydzyk i mówię to ze 100% przekonaniem.
Zamiast oczerniać to pochwalcie się co wy zrobiliście dla kraju??
Bo o. Rydzyk ma się czym pochwalić: patriotyczne radio, (bez reklam! I komu tu zależy na kasie?) kształcenie młodzieży, telewizja (jedyna Polska i katolicka!), uczelnia, geotermia i ochrona środowiska... Mam wymieniać dalej?!

I co jedyny zarzut jest taki, ze to wszystko jest rentowne i na siebie zarabia? W dzisiejszych czasach nic nie ma bez pieniędzy. To ze ojciec dyrektor jest gospodarny to jego zaleta a nie wada.

Ja radia Maryja słuchałem i będę słuchał. Wam tez polecam to zmądrzejecie

Możecie sobie gadać swoje a karawana jedzie dalej.
Cytować
+4 #24 Piotr 2020-06-19 10:22
Ach Roman Roman znowu zaczynasz:) jeb.ć..czytaj- miec go gleboko w d.pie... jak pojawi sie gdzie w tel lub radiu od razu przelaczac......a jak sie z nim spotkasz twarza w twarz to od razu przy..bać :)
Cytować
+3 #23 Piotr 2020-06-19 10:16
Arecki to co piszesz to masakra. O. Dryrektor z wiara chrześcijańską nie ma nic wspolnego on tylko ja wykorzystuje to wlasnych celow biznesowych. Chlopie obudz się to nie średniowiecze:)
Masz dzieci ktore nie maja co jesc w afryce, wiercenie studni aby ludzie nie chodzili po pitną wode, dzieci z domu dziecka aby choc jakis drobiazg na święta mieli.....a Ty dajesz kase dla jakiejś pały....szok
Ps . Tak tej pale nic nie daje..ale na to co wyzej to i owszem....3 procent od kazdej zarobionej zlotowki do czego i kazdego z Was namawiam:)
Cytować
+3 #22 Roman 2020-06-19 09:41
Cytuję rejek:
Cytuję Roman:
Cytuję Arecki:
[quote name="Piotr"]Je..ć o. Dyrektora[/quo A mógłbyś to Piotruś szerzej uzasadnić ? Bo nie sądzę abyś wysyłał mu jakieś pieniądze... Bo ja, przeciwnie...Zdarza mi się czasem wysłać 10 zł, bo w końcu czasem mszy albo jakiejś ciekawej homilii w radiu, przed zaśnięciem, słucham...



Nie musisz się z tym tu afiszować.wiata to prywatna i intymna sprawa
To było do mnie, czy do Piotrusia, który wzywa do je....a ojca Rydzyka ? ?



Na wschodzie mieli rację....e dobrze postawionym pytaniu jest odpowiedź:))))
Cytować
+3 #21 Roman 2020-06-19 09:40
Cytuję ...:
o ile sobie dobrze przypominam to ty Romanie też składałeś tu niedawno wyznanie swojej /nie/wiary, pisząc coś o krasnoludkach...


To były tylko pytania:)))

Odpowiedziałeś sobie i zrozumiałeś paradoks?;)
Cytować
0 #20 ... 2020-06-19 09:23
o ile sobie dobrze przypominam to ty Romanie też składałeś tu niedawno wyznanie swojej /nie/wiary, pisząc coś o krasnoludkach...
Cytować
0 #19 rejek 2020-06-19 09:14
Cytuję Roman:
Cytuję Arecki:
[quote name="Piotr"]Je..ć o. Dyrektora[/quo A mógłbyś to Piotruś szerzej uzasadnić ? Bo nie sądzę abyś wysyłał mu jakieś pieniądze... Bo ja, przeciwnie...Zdarza mi się czasem wysłać 10 zł, bo w końcu czasem mszy albo jakiejś ciekawej homilii w radiu, przed zaśnięciem, słucham...



Nie musisz się z tym tu afiszować.wiata to prywatna i intymna sprawa
To było do mnie, czy do Piotrusia, który wzywa do je....a ojca Rydzyka ? ?
Cytować
+4 #18 Roman 2020-06-19 08:34
Cytuję Arecki:
[quote name="Piotr"]Je..ć o. Dyrektora[/quo A mógłbyś to Piotruś szerzej uzasadnić ? Bo nie sądzę abyś wysyłał mu jakieś pieniądze... Bo ja, przeciwnie...Zdarza mi się czasem wysłać 10 zł, bo w końcu czasem mszy albo jakiejś ciekawej homilii w radiu, przed zaśnięciem, słucham...



Nie musisz się z tym tu afiszować.wiata to prywatna i intymna sprawa
Cytować
+2 #17 Roman 2020-06-19 08:34
Cytuję Saksofon:
Cytuję Roman:
[quote name="Teodor"]Pytam się o jedną rzecz: ile lat temu ojciec Rydzyk mówił że potrzeba budować odnawialne źródła energii?
Najlepszym i najbezpieczniejszym w naszych warunkach jest geotermia.

To robiono wszystko żeby przez tyle lat wstrzymać inwestycję. Ciągano go po sądach, były cuda wianki. Bo co, bo kościół miał to mieć?? Woleli jakimś Francuzom sprzedać te licencję, żeby tylko Polak nie miał.

To pokazało tylko jakim jesteśmy zawistnym, bezmyślnym I krótkowzrocznym narodem. W innych krajach Wszyscy się potrafią zjednoczyć jak coś jest robione dla dobra wspólnego a my się tylko umiemy żreć



Naprawdę wierzysz w to co napisałes o ojcu dyrektorze????


Solanka w geotermii o. Rydzyka ma 64 st. C. Musi mieć 130 st., żeby dać ją do sieci miejskiej. Podgrzeje ją właśnie budowana ciepłownia, która wyemituje tyle trującego CO2, jakby w godzinę przejechało w tym miejscu 45 tys. samochodów. I pomyśleć, że za takie efekty ekologiczne inwestor uzyskał na ciepłownię unijną dotację 19,5 mln zł.
Ta solanka o temperaturze 130 stopni to chyba prędzej wyparuje zanim dotrze do sieci[/quote


Naprawdę???a wiesz,że woda nie zawsze zamarza w temperaturze 0 lub nawet -1??

I nie zawsze paruje w 100 stopniach;)

Polska ma bardzo dobre warunki geotermalne, gdyż 80% powierzchni kraju jest pokryte przez 3 prowincje geotermalne: centralnoeuropejską, przedkarpacką i karpacką. Temperatura wody dla tych obszarów wynosi od 30–130 °C (a lokalnie nawet 200 °C),
Tyle Wiki geniuszu
Cytować
+1 #16 Roman 2020-06-19 08:29
Cytuję ramadan:
Cytuję Roman:
Infradźwięki (hałas niskoczęstotliwościowy) to bardzo długie fale wytwarzane przez wiatraki prądotwórcze. Dolny próg słyszalności dźwięków u człowieka określa się na ok. 16 herców (hz). Są one niesłyszalne dla ludzkiego ucha (słyszą je tylko słonie i wieloryby) i rozchodzą się w promieniu nawet powyżej 10 kilometrów! Ujemne skutki oddziaływania na organizm ludzki fal infradźwiękowych wytwarzanych przez wiatraki potwierdzają międzynarodowe zespoły naukowców.


Zdrowa energia?
A co ze słoniem, któremu słoń na ucho nadepnął ?


Już po ramadanie w tym roku;)
Cieszę się,że uznales mnie za autorytet o zssiegasz porady na każdy nurtujący problem jednak muszę ciebie rozczarować....
Nie znam odpowiedzi na każde pytanie :)))
Tak,niestety to prawda choć ty myślisz,że wiem wszystko:))))

Ale na wschodzie mówią....w dobrze postawionym pytaniu jest zawarta odpowiedź...postaw właściwe a ja poznasz

Wystarczy odrobina świadomości;)
Cytować
+3 #15 Roman 2020-06-19 08:26
Cytuję Sadownik:
Panie Teodor ... na prawdę warto czytać , oglądać inne media jak TVPis.I nie chodzi o słuchanie czy czytanie komentarzy ale pokazywanie faktów, liczb, filmów itp.
Za czasów tzw komuny, apolityczni geologowie robili mapę wód geotermalnych dla większości kraju.I wszyscy naukowcy, nie piszący mówiący pod zamówienie tego czy innego polityka wiedzieli nim ruszyły rydzykowe odwierty ,że ciecz tam jest za zimna i ekonomicznie jej eksploatacja nie ma sensu.Z podobną """geotermią""" mistrz samorządowy na Mazurach zbudował aquapark... porażka całkowita.Jak dla mnie jedynym sensownym rozwiązaniem jest upowszechnienie fotovoltaniki(mamy na to masę unijnej kasy do wydania a proponuje się rozwiązania bezsensowne typu 5k do instalacji) oraz ewentualnie mały wiatrak w każdym gospodarstwie, firmie itp.Obecnie w Niemczech na wszystkich nowo budowanych lub remontowanych obiektach użyteczności publicznej musi być dach pokryty ogniwami.Abstra********ąc od wpływu na środowisko duże farmy wiatrowe wymagają budowy turbin gazowych lub el. szczytowo pompowych(tego się raczej nie robi) o tej samej mocy, aby kompensować brak prądu przy bezwietrznej pogodzie.Natomiast podczas silnych ciągłych wiatrów jest problem z nadwyżką energii, wtedy trzeba całe farmy unieruchamiać itp.Fotovoltanika jest zdecydowanie bardziej przewidywalna, problemem jest sprawność i żywotność paneli , ale tu rewolucja jest tuż tuż.



Naprawdę nie warto oglądać TV ....warto mieć swój rozum i samodzielnie myśleć...

TVN kształtuje swojego odbiorcę na amebę.noewazne czy to TVP czy TVN bo to jest to samo szambo..
Każda tv służy czyjemuś biznesowi i nie jest to ani mój ani Twój biznes....

Każda źródło energii ma swoje wady i zalety.nie ma prostego i jednoznacznego rozwiązania. L
Cytować
-1 #14 Sadownik 2020-06-19 07:59
Panie Teodor ... na prawdę warto czytać , oglądać inne media jak TVPis.I nie chodzi o słuchanie czy czytanie komentarzy ale pokazywanie faktów, liczb, filmów itp.
Za czasów tzw komuny, apolityczni geologowie robili mapę wód geotermalnych dla większości kraju.I wszyscy naukowcy, nie piszący mówiący pod zamówienie tego czy innego polityka wiedzieli nim ruszyły rydzykowe odwierty ,że ciecz tam jest za zimna i ekonomicznie jej eksploatacja nie ma sensu.Z podobną """geotermią""" mistrz samorządowy na Mazurach zbudował aquapark... porażka całkowita.Jak dla mnie jedynym sensownym rozwiązaniem jest upowszechnienie fotovoltaniki(mamy na to masę unijnej kasy do wydania a proponuje się rozwiązania bezsensowne typu 5k do instalacji) oraz ewentualnie mały wiatrak w każdym gospodarstwie, firmie itp.Obecnie w Niemczech na wszystkich nowo budowanych lub remontowanych obiektach użyteczności publicznej musi być dach pokryty ogniwami.Abstra********ąc od wpływu na środowisko duże farmy wiatrowe wymagają budowy turbin gazowych lub el. szczytowo pompowych(tego się raczej nie robi) o tej samej mocy, aby kompensować brak prądu przy bezwietrznej pogodzie.Natomiast podczas silnych ciągłych wiatrów jest problem z nadwyżką energii, wtedy trzeba całe farmy unieruchamiać itp.Fotovoltanika jest zdecydowanie bardziej przewidywalna, problemem jest sprawność i żywotność paneli , ale tu rewolucja jest tuż tuż.
Cytować
+2 #13 Roman 2020-06-19 07:34
Cytuję Piotr:
Je..ć o. Dyrektora



UWAGA ...LGBT są wśród nas;)
Cytować
-2 #12 ramadan 2020-06-18 21:52
Cytuję Roman:
Infradźwięki (hałas niskoczęstotliwościowy) to bardzo długie fale wytwarzane przez wiatraki prądotwórcze. Dolny próg słyszalności dźwięków u człowieka określa się na ok. 16 herców (hz). Są one niesłyszalne dla ludzkiego ucha (słyszą je tylko słonie i wieloryby) i rozchodzą się w promieniu nawet powyżej 10 kilometrów! Ujemne skutki oddziaływania na organizm ludzki fal infradźwiękowych wytwarzanych przez wiatraki potwierdzają międzynarodowe zespoły naukowców.


Zdrowa energia?
A co ze słoniem, któremu słoń na ucho nadepnął ?
Cytować
-1 #11 Saksofon 2020-06-18 21:49
Cytuję Roman:
Cytuję Teodor:
Pytam się o jedną rzecz: ile lat temu ojciec Rydzyk mówił że potrzeba budować odnawialne źródła energii?
Najlepszym i najbezpieczniejszym w naszych warunkach jest geotermia.

To robiono wszystko żeby przez tyle lat wstrzymać inwestycję. Ciągano go po sądach, były cuda wianki. Bo co, bo kościół miał to mieć?? Woleli jakimś Francuzom sprzedać te licencję, żeby tylko Polak nie miał.

To pokazało tylko jakim jesteśmy zawistnym, bezmyślnym I krótkowzrocznym narodem. W innych krajach Wszyscy się potrafią zjednoczyć jak coś jest robione dla dobra wspólnego a my się tylko umiemy żreć



Naprawdę wierzysz w to co napisałes o ojcu dyrektorze????


Solanka w geotermii o. Rydzyka ma 64 st. C. Musi mieć 130 st., żeby dać ją do sieci miejskiej. Podgrzeje ją właśnie budowana ciepłownia, która wyemituje tyle trującego CO2, jakby w godzinę przejechało w tym miejscu 45 tys. samochodów. I pomyśleć, że za takie efekty ekologiczne inwestor uzyskał na ciepłownię unijną dotację 19,5 mln zł.
Ta solanka o temperaturze 130 stopni to chyba prędzej wyparuje zanim dotrze do sieci
Cytować
-3 #10 Gucio 2020-06-18 21:40
a co ma panie Piotrze ojciec Rydzyk do wiatraka ?
Cytować
-3 #9 Arecki 2020-06-18 20:19
[quote name="Piotr"]Je..ć o. Dyrektora[/quo A mógłbyś to Piotruś szerzej uzasadnić ? Bo nie sądzę abyś wysyłał mu jakieś pieniądze... Bo ja, przeciwnie...Zdarza mi się czasem wysłać 10 zł, bo w końcu czasem mszy albo jakiejś ciekawej homilii w radiu, przed zaśnięciem, słucham...
Cytować
+4 #8 Piotr 2020-06-18 17:37
Je..ć o. Dyrektora
Cytować
+4 #7 Roman 2020-06-18 14:56
Cytuję Teodor:
Pytam się o jedną rzecz: ile lat temu ojciec Rydzyk mówił że potrzeba budować odnawialne źródła energii?
Najlepszym i najbezpieczniejszym w naszych warunkach jest geotermia.

To robiono wszystko żeby przez tyle lat wstrzymać inwestycję. Ciągano go po sądach, były cuda wianki. Bo co, bo kościół miał to mieć?? Woleli jakimś Francuzom sprzedać te licencję, żeby tylko Polak nie miał.

To pokazało tylko jakim jesteśmy zawistnym, bezmyślnym I krótkowzrocznym narodem. W innych krajach Wszyscy się potrafią zjednoczyć jak coś jest robione dla dobra wspólnego a my się tylko umiemy żreć



A co ze świadectwami udziałowym i ojca Tadeusza???stocznia uratowana???;)
Cytować
+4 #6 Roman 2020-06-18 14:46
Cytuję Teodor:
Pytam się o jedną rzecz: ile lat temu ojciec Rydzyk mówił że potrzeba budować odnawialne źródła energii?
Najlepszym i najbezpieczniejszym w naszych warunkach jest geotermia.

To robiono wszystko żeby przez tyle lat wstrzymać inwestycję. Ciągano go po sądach, były cuda wianki. Bo co, bo kościół miał to mieć?? Woleli jakimś Francuzom sprzedać te licencję, żeby tylko Polak nie miał.

To pokazało tylko jakim jesteśmy zawistnym, bezmyślnym I krótkowzrocznym narodem. W innych krajach Wszyscy się potrafią zjednoczyć jak coś jest robione dla dobra wspólnego a my się tylko umiemy żreć



Naprawdę wierzysz w to co napisałes o ojcu dyrektorze????


Solanka w geotermii o. Rydzyka ma 64 st. C. Musi mieć 130 st., żeby dać ją do sieci miejskiej. Podgrzeje ją właśnie budowana ciepłownia, która wyemituje tyle trującego CO2, jakby w godzinę przejechało w tym miejscu 45 tys. samochodów. I pomyśleć, że za takie efekty ekologiczne inwestor uzyskał na ciepłownię unijną dotację 19,5 mln zł.
Cytować
-4 #5 Teodor 2020-06-18 14:27
Pytam się o jedną rzecz: ile lat temu ojciec Rydzyk mówił że potrzeba budować odnawialne źródła energii?
Najlepszym i najbezpieczniejszym w naszych warunkach jest geotermia.

To robiono wszystko żeby przez tyle lat wstrzymać inwestycję. Ciągano go po sądach, były cuda wianki. Bo co, bo kościół miał to mieć?? Woleli jakimś Francuzom sprzedać te licencję, żeby tylko Polak nie miał.

To pokazało tylko jakim jesteśmy zawistnym, bezmyślnym I krótkowzrocznym narodem. W innych krajach Wszyscy się potrafią zjednoczyć jak coś jest robione dla dobra wspólnego a my się tylko umiemy żreć
Cytować
+2 #4 Roman 2020-06-18 14:03
Infradźwięki (hałas niskoczęstotliwościowy) to bardzo długie fale wytwarzane przez wiatraki prądotwórcze. Dolny próg słyszalności dźwięków u człowieka określa się na ok. 16 herców (hz). Są one niesłyszalne dla ludzkiego ucha (słyszą je tylko słonie i wieloryby) i rozchodzą się w promieniu nawet powyżej 10 kilometrów! Ujemne skutki oddziaływania na organizm ludzki fal infradźwiękowych wytwarzanych przez wiatraki potwierdzają międzynarodowe zespoły naukowców.


Zdrowa energia?
Cytować
+6 #3 Roman 2020-06-18 13:59
Łopaty turbin wiatrowych nie są utylizowane, a firmy szukają sposobu, by wykorzystać zużyte elementy. Czy coś, co miało być zrównoważone i dobre dla planety, może być tworzone z nierecyklingowalnych elementów?

Zielona energia...prawda????
Cytować
+5 #2 Roman 2020-06-18 13:57
Niestety, to pewne, farmy wiatrowe nie są tak „święte” jak to się nam wszystkim wydawało. Naukowcy od kilku lat poszukują nowych metod, które sprawią, że elektrownie nie będą szkodziły zwierzętom. Nowe wytyczne zaczynają wchodzić w życie, ale nie wszędzie.

Najbardziej zagrożone są duże ptaki i nietoperze – i to z dwóch różnych przyczyn. Duże ptaki ze względu na swoje rozmiary nie mogą na czas umknąć przed łopatami turbin wielkich wiatraków i nierzadko giną od ich uderzenia. W zależności od rejonu świata, na farmach wiatrowych giną sępy, myszołowy, pustułki, orły i inne ptaki drapieżne. Zagrożone są również ptaki migrujące, na przykład gęś gęgawa.

Z kolei nietoperze są niewielkich rozmiarów i bez problemu mogą uciec przed obracającymi się turbinami wiatraka. Zagrożenie życia tych latających ssaków jest innego rodzaju – skoki ciśnienia wytwarzane przez turbiny wiatraka rozsadzają nietoperzom płuca. Zjawisko to nazywane jest barotraumą. Podobne objawy występują u nurków, podczas nurkowania na dużych głębokościach kiedy pojawiają się znaczne różnice ciśnienia.
Cytować
+3 #1 Gość 2020-06-18 13:56
Bardzo ciekawe , okazuje się jednak, że to Niemcy otworzyli po cichu elektrownię węglową.
Cytować

Powiązane artykuły

X