Ostatni piątek listopada – święto polskich produktów
Polecane

Ostatni piątek listopada – święto polskich produktów

Black Friday, czyli dzień wyprzedaży i zakupowego szaleństwa, na dobre zadomowił się w Polsce. To czas, kiedy wielu z nas kieruje się promocjami i atrakcyjnymi cenami, często wybierając produkty zagraniczne. A gdyby w tym dniu promować polskie produkty, poświęcając szczególną uwagę wspieraniu rodzimych marek i lokalnej gospodarki? Z taką inicjatywą wyszedł Mateusz Morawiecki, proponując, aby ostatni piątek listopada stał się Dniem Polskiego Produktu.

Pomysł zakłada, że w tym dniu szczególną uwagę warto poświęcić polskim markom, żywności, technologiom i rzemiosłu. Chodzi o to, by popularny dzień zakupowego szaleństwa stał się okazją do świadomego wyboru lokalnych produktów i wsparcia polskiej gospodarki.

„Niedługo Black Friday, a więc święto konsumpcji, i warto się zastanowić, czy w tym dniu nie powinniśmy trochę inaczej zacząć myśleć o naszych zakupach. Proponuję, by ostatni piątek listopada stał się Dniem Polskiego Produktu. Wiem, wiem, to jest Black Friday – święto konsumpcji – ale właśnie niech to będzie konsumpcja polskich marek, polskiej żywności, polskiej technologii, po prostu polskich produktów. Jak już się przyzwyczailiśmy do czegoś, jak właśnie Black Friday, to przekierujmy naszą energię i zainteresowanie właśnie w kierunku polskich produktów. Ostatni piątek listopada – Dzień Polskiego Produktu” – powiedział Mateusz Morawiecki.

Dlaczego warto? Wybierając produkty polskie, inwestujemy w rozwój naszych rodzimych firm, rzemieślników i producentów. Każdy zakup pomaga tworzyć miejsca pracy, rozwija lokalną gospodarkę i pozwala zachować tradycyjne zawody. To realny sposób, aby nasze pieniądze pracowały na korzyść kraju. 

Inicjatywa Mateusza Morawieckiego może nadać Black Friday nowy wymiar – dzień, w którym konsumpcja staje się świadomym wyborem wspierającym polską gospodarkę. Przekierowując uwagę w stronę lokalnych produktów, ostatni piątek listopada może stać się świętem jakości, tradycji i przedsiębiorczości w Polsce.

A co Wy o tym myślicie? Czy taki pomysł ma szansę przyjąć się w Polsce i stać się nową tradycją, w której Black Friday stanie się okazją do wspierania polskich produktów? Dajcie znać w komentarzach.

Powiązane artykuły