Włosi promują sprzedaż gruszek o gorszej jakości zewnętrznej

 

Kolejna odsłona akcji zachęcania do kupna owoców o niższej jakości zewnętrznej. Niedawno głośno było o ruchu niemieckiej sieci Aldi, która oferowała jabłka pogodowe, czyli takie, które w wyniku działań atmosferycznych straciły atrakcyjny wygląd (ordzawienia, deformacje, zagłębienia po gradzie). Teraz z podobną inicjatywą wychodzi włoskie konsorcjum zrzeszające producentów gruszek Opera.

– Gruszki o niedoskonałym kształcie, zdeformowane czy ordzawione, nie odbiegają smakiem od tych z pierwszej klasy jakościowej – wyjaśnia konsorcjum i podkreśla, że takie defekty zewnętrzne klasyfikują gruszki między pierwszą, a drugą klasą jakościową. Co więcej, gruszki sprzedawane są w opakowaniach z nową szatą graficzną, po to, aby można było je łatwiej odróżnić.

Inicjatywa z pewnością spowodowana jest znacznie mniejszymi niż zazwyczaj zbiorami gruszek we Włoszech, a także ekstremalnymi warunkami pogodowymi, które w tym sezonie szczególnie dały się we znaki włoskim owocom.

Natomiast niemieckie supermarkety Aldi sprzedają jabłka z uszkodzeniami gradowymi. Tak zwane „jabłka pogodowe” to jabłka, które ucierpiały w ekstremalnych warunkach pogodowych i charakteryzują się defektami zewnętrznymi, na przykład obiciami od gradu czy ordzawieniami. Pomimo wad wizualnych smakują tak samo jak nieskazitelne rodzeństwo. Jak reklamuje sieć, jabłka pogodowe nadają się szczególnie do dalszego przetwarzania, teraz w czasie świąt Bożego Narodzenia, nadają się na przykład do ciast. 

"Ekstremalne zjawiska pogodowe występują częściej i mogą wpływać na całe zbiory. Może to mieć ogromne konsekwencje finansowe dla producentów. Sprzedając jabłka pogodowe, tworzymy rynek zbytu dla producenta. W przeciwnym razie musieliby sprzedawać jabłka przemysłowi po niższej cenie, albo trafiłyby na paszę dla zwierząt lub do kompostowni”, mówi dr. Julia Adou, dyrektor ds. odpowiedzialności korporacyjnej w ALDI SÜD. „Dzięki jabłkom pogodowym możemy w szczególności wspierać naszych krajowych producentów, a jednocześnie zwiększać uznanie dla żywności”, dodaje Rayk Mende, dyrektor zarządzający ds. odpowiedzialności korporacyjnej i zapewnienia jakości w ALDI Nord.

 

fot.pixabay

Powiązane artykuły

X