UE przeznaczy 185,9 mln euro na promocję produktów rolno-spożywczych
W 2022 r. Komisja Europejska przeznaczy 185,9 mln euro (210,6 mln USD) na promocję produktów rolno-spożywczych wyprodukowanych w Unii Europejskiej. Produkty będą promowane zarówno na świecie, jak i w Europie. Podobnie jak w 2021 r., nacisk będzie kładziony na promowanie produktów i metod uprawy, które wspierają cele Europejskiego Zielonego Ładu, takich jak produkty ekologiczne UE, owoce i warzywa, zrównoważone rolnictwo i dobrostan zwierząt.
15 grudnia 2021 r. Komisja Europejska ogłosiła, że w 2022 r. budżet rocznego programu promocyjnego unijnych produktów rolno spożywczych w UE i poza nią, wyniesie 185,9 mln euro (210,6 mln USD)
„Nasza polityka promocyjna odgrywa kluczową rolę w przejściu na zrównoważone systemy żywnościowe. Naszym celem jest zwiększenie świadomości na temat rolnictwa ekologicznego i bardziej zrównoważonych praktyk rolniczych, w połączeniu z promocją świeżych owoców i warzyw, niezbędnych do zdrowego odżywiania i zrównoważonej diety. Popyt na te produkty musi wzrosnąć, jeśli chcemy, aby więcej producentów przyłączyło się do zielonej transformacji”. – powiedział komisarz ds. rolnictwa Janusz Wojciechowski.
Program prac na 2022 r. koncentruje się na kampaniach zgodnych z ambicjami Europejskiego Zielonego Ładu i wspierających cele strategii „od pola do stołu”, europejskiego planu walki z rakiem i ekologicznego planu działania UE. W rezultacie linie budżetowe są przeznaczane na projekty promujące produkty ekologiczne, zwiększające świadomość unijnych przepisów dotyczących zrównoważonego rolnictwa i dobrostanu zwierząt lub zwiększające spożycie świeżych owoców i warzyw w UE.
Źródło: fas.usda.gov
Komentarze