Celuloza z jabłek w nowych zastosowaniach

Cartamela to produkt, jaki wprowadziła na rynek włoska firma Roto-Cart i jest nim papier toaletowy wytworzony z celulozy pochodzącej z jabłek. Jak podkreślają producenci jest to pierwszy na świecie taki produkt, który nie tylko ma wysoką jakość, ale również walory ekologiczne. W ofercie firmy znalazły się także papierowe ręczniki...

Krojone jabłka – przydatność do spożycia przez 28 dni

Fresh Appeal System to opatentowana technologia przygotowywania świeżych owoców i warzyw, krojonych i paczkowanych, przeznaczonych do bezpośredniego spożycia. Oferowana jest przez amerykańską firmę Fresh Appeal LTD i bazuje na technologii opracowanej przy współpracy z jednym...

Oszczędne zabiegi herbicydami bez użycia wody?

Innowacyjne podejście do zwalczania chwastów prezentują producenci sprzętu Mankar, którego dystrybutorem jest firma Elkner-Service. Na targach FruitPRO zaprezentowano niemieckie urządzenia, które pozwalają na oszczędne zużycie herbicydów np. glifosatu od 1 l/ha uprawy. Jak...

Zadbany liść to wysokie plony

W trakcie targów FruitPRO na stoisku firmy YARA Poland prezentowano nowy nawóz dolistny KristaLeaf FOTO, którzy poprawia jakość liści i aktywność fotosyntezy. Jak podają przedstawiciele firmy nawóz ułatwia także regenerację roślin po okresach niesprzyjających wegetacji,...

Kompaktowa platforma Piuma

W trakcie targów FruitPRO 2015 firma Agro-Centr zaprezentowała małą platformę do zbioru owoców –Piuma 4 WD Revolution, wyprodukowaną przez włoską firmę REVO.  Pojazd ma szerokość 140 cm, długość 380 (zamknięty)/ 540 cm (otwarty); wysokość 246 cm; waży 2500 kg....

Odmiana RubyFrost - Amerykańska nowość

Na amerykański rynek trafiła nowa odmiana jabłek – RubyFrost, która została wyhodowana (Braeburn x Autumn Crisp) na Uniwersytecie Cornella przez dr Susan Brown. Pierwsze nasadzenia w gospodarstwach sadowników na wschodnim wybrzeżu USA (New York Apple Growers) powstały w...

Rewolucja rynków hurtowych. Spożywczy Disneyland

Na rynku hurtowym CAAB w Bolonii, powstaje park tematyczny Eataly World, poświęcony włoskiemu rolnictwu i żywności. Wzorowany jest na parkach rozrywki, ale zapewnić ma przede wszystkim promocję produktów z Włoch i edukację wśród dzieci i młodzieży. A jeśli jego koncepcja się powiedzie, będzie także szybko generować zyski. Marka włoskiej...

Jabłka regionalne. Jak promują je najlepsi?

Włosi znani są w Europie z tego, że potrafią w innowacyjny sposób promować owoce. Ich pomysłowość potwierdza także nowa kampania promująca jabłka z prowincji Cuneo, leżącej w Piemoncie.  Trudne początki Owoce te zostały wpisane do unijnego Rejestru Chronionych Nazw Pochodzenia i Chronionych Oznaczeń Geograficznych  w...

Food Quality Contract. Na czym polega nowa koncepcja Syngenty?

Projekt Food Quality Contract (FQC) został opracowany przez firmę Syngenta na potrzeby m.in. producentów jabłek. Dzięki niemu sadownicy uzyskują możliwość wyprodukowania jabłek, które osiągną parametry pozwalające im na wprowadzenie owoców na najbardziej wymagające rynki zagraniczne.O tym, na czym polega FQC, mówią przedstawiciele...

Nocne zbiory jabłek w USA - wiele zalet w roku rekordowej produkcji

Amerykańskie gospodarstwa sadownicze w tym roku często decydowały się  na wprowadzenie nocnego zbioru jabłek. Jakie były wyzwania organizacyjne i zalety takiej innowacji? Zrywanie owoców prowadzone było przez 3 zmiany pracowników: od 7.00 do 15.00, od. 15.00 do 23.00, od 23.00 do 7.00. Do nocnych...

Kampania „Moja zdrowa rodzina” już trwa

W województwie podkarpackim i kujawsko-pomorskim ruszyła kampania „Moja zdrowa rodzina”, w trakcie której 2250 rodzin będzie otrzymywało darmowe paczki z owocami i warzywami. Kampania ma promować jedzenie większej ilości owoców i warzyw, w myśl twierdzenia, że jedzenie owoców i warzyw jest najłatwiejszym,...

Czy jabłka o smaku winogron i brzoskwiń zdobędą rynek?

Kanadyjska firma Freshline Foods wprowadziła na rynek jabłka w kawałkach, gotowe do spożycia, które mają aromat brzoskwiń i winogron. Flavored Apple Slices to produkty sprzedawane w opakowaniach 55 g i 400 g. Mniejsze mają forę saszetek, większe to opakowania, które...

ATI Piccolo – samobieżny pomocnik w sadzie

Prace pielęgnacyjne w sadzie, a także praca przy zbiorze owoców i transporcie może być łatwiejsza, przy wykorzystaniu pojazdów ATI – zapewniają przedstawiciele firmy ACS Q-System, dystrybutora ATI Piccolo w Polsce – wielofunkcyjnych pojazdów napędzanych elektrycznie.  Piccolo to niewielka platforma o masie 160 kg i rozmiarach...

Za jabłka nagradzają tankowaniem i samochodem

Właściciele marki Melinda po raz kolejny zaskakują ciekawą kampanią marketingową. Tym razem miłośnicy jabłek Golden Delicious oferowanych pod marką Melinda mogą wygrać kupony zezwalające na bezpłatne tankowanie auta, smartfony oraz nagrodę główną – fiata 500 Pop, w...

Cold treatment – warunek eksportu owoców do Korei i USA

Gruszki i jabłka eksportowane z Półwyspu Apenińskiego do USA oraz kiwi wysyłane do Korei Południowej muszą przejść zabieg tzw. cold treatment. Polega ona na poddaniu ładunku owoców temperaturze 2,2 stopnia C i utrzymaniu go przez 18 dni. Istotne jest, aby...

Innowacja Sortera - samojezdna platforma sadownicza PS-5

Firma Sorter z Radomia, znana przede wszystkim z konstruowania nowoczesnych sortownic m.in. do owoców, opracowała nowy produkt - samojezdną platformę sadowniczą PS-5. Jak podaje producent, przygotowano ją z myślą o zwiększeniu komfortu, jak i wydajności ich pracy w sadzie. Platforma przeznaczona jest do wykonywania wszelkich...
X