Dwaj producenci, jedna marka, większe możliwości

Dwaj producenci owoców jagodowych Mateusz Kwiatkowski i Krzysztof Okrasa postanowili połączyć siły, jak mówią razem mogą zdecydowanie więcej. Plantatorzy uprawiają truskawkę w gruncie i pod osłonami, malinę pod osłonami i jeżynę. Od tego sezonu swoje owoce sprzedają pod wspólnym brandem O.K. Berry Plantacje Jagodowe.

Tworzenie spółek przez producentów owoców to model znany i dobrze funkcjonujący za granicą, w Polsce jeszcze wciąż mało popularny, oczywiście są już w kraju producenci, którzy działają pod jedną marką, jednak wciąż jest to mały odsetek. A taki model ma zdecydowanie wiele zalet.

O.K. Berry Plantacje Jagodowe to 8,5 ha truskawek, 1,5 ha maliny pod osłonami (docelowo ponad 3 ha) i 3 ha jeżyny – praktycznie największa plantacja w regionie grójeckim. Wszystkie uprawy posiadają certyfikat Global G.A.P. Producenci są w stanie zaoferować owoce od maja do listopada.

Większa partia towaru to dużo większe pole do negocjacji. Pojedynczy producent nie zawsze jest w stanie sprostać dużym dostawom, jeśli chodzi o malinę tunelową na eksport, minimalne zamówienie to 250 kg dziennie. Zrzeszeni producenci mogą zapewnić większą ilość owoców, co ważne, jednolitych pod względem jakości – to właśnie główna karta przetargowa, która daje nie tylko większe możliwości negocjacji ceny, ale i pozyskiwania nowych klientów czy rynków zbytu.

Zdecydowanie łatwiej nawiązać współpracę, gdy owoce są firmowane własnym nazwiskiem, dlatego plantatorzy postanowili połączyć swoją wiedzę na temat uprawy owoców z marketingiem, logo firmowe, aktywna obecność w social media – strona na Facebooku to elementy, dzięki którym zyskujemy nie tylko rozpoznawalność marki, w tym przypadku owoców, ale również co ważne, zapewnienie jakości – producenci są pewni wyprodukowanych owoców i się pod nimi podopisują własnym nazwiskiem.

Plantatorzy mają nadzieję, że dzięki tym działaniom uda im się nawiązać współpracę z okolicznymi sklepami detalicznymi, hurtownikami i handlowcami kierującymi owoce na eksport. Są także otwarci na lokalnych konsumentów i przewidują możliwość zakup świeżych owoców bezpośrednio z gospodarstwa.

Mają już na koncie pierwsze sukcesy, z powodzeniem eksportują owoce opatrzone swoim logiem na rynek Skandynawski.

Producenic zapraszają do kontaktu wszystkich zainteresowanych zakupem owoców oraz uprawą truskawek, malin i jeżyn, jak zapewniają chętnie podzielą się swoją wiedzą i zdobytym doświadczeniem. 

OK-BERRY-Plantacje-Jagodowe/Facebook

Logo_OKBERRY_RGB_340x340px_pion_JPG.jpg

 

 

Powiązane artykuły

X