W czasie kryzysu i nadprodukcji większą rolę w zbycie odgrywają zabiegi marketingowe. Takim przykładem jest lokalna inicjatywa Terre de Provence (Aix) z Francji. Producenci owoców i warzyw założyli organizację wspomagającą sprzedaż, czego efektem było powstanie rynku półhurtowego dla pośredników i producentów. Otwarcie nastąpiło 2 czerwca 2010 roku. Sprzedaż odbywa się sezonowo i potrwa do końca października.
Możliwość zbytu owoców i warzyw mają producenci z regionu, którzy otrzymali znak jakości i podpisali kartę pochodzenia produktów (oryginalności).
Terre de Provence jest stowarzyszeniem, którego celem jest zbliżenie konsumentów i producentów produktów lokalnych, dostarczanie w atrakcyjnej cenie sezonowych produktów świeżych, które w pełni zachowują swoje walory smakowe. Chodzi również o promocję regionu i jego produktów wśród mieszkańców i turystów oraz zwiększenie zainteresowania pracą tamtejszych ogrodników.
Inicjatywa wspierana jest z pieniędzy unijnych.
Źródło: http://www.terresdeprovence-paysdaix.fr/index.php
 

Powiązane artykuły

Najnowsze komentarze

Ostatnio na forum

  • Brak postów do publikacji.

Sadownicy polują

Ankieta

Na rynkach hurtowych - 11.6%
Do grup producenckich - 32.5%
Sam sortuję i wywożę za granicę - 5.6%
Sprzedaję z podwórka obcokrajowcom - 9.3%
Handluje z polskimi prywatnymi pośrednikami - 23.5%
Korzystam z internetowych aukcji - 2.3%
Sam wstawiam do supermarketów i hurtowni - 4%
Sprzedaję na kilogramy na targowiskach - 8.9%
Głosowanie w tej sondzie zakończyło się
X