portugW Berlinie w dniach 4-6 lutego odbywają się targi Fruit Logistica 2015, które są jedną z najważniejszych na świecie wystaw poświęconych sprzedaży i marketingowi świeżych owoców i warzyw. Według danych organizatorów tegoroczna edycja jest większa od ubiegłorocznej. W halach Messe Berlin wystawia się 2750 firm z 83 państw (o 150 więcej wystawców niż w 2014 r.). Spodziewanych jest 60 tys. zwiedzających ze 130 krajów.  W  tym roku oficjalnym państwem partnerskim targów jest Portugalia, która może się poszczycić znaczącym wzrostem wartości eksportu owoców i warzyw w ostatnich 3 latach. W 2010 r. kraj ten wyeksportował towary o wartości 780 mln euro, a do 2013 r. osiągnął poziom 983 mln euro. W 2014 r. wartość portugalskiego eksportu świeżych warzyw i owoców przekroczyła 1 mld euro.

Polskie narodowe stoisko, na którym wystawiają się przede wszystkim grupy producentów owoców, znajduje się w nowej hali City Cube, położonej przy południowym wejściu Messe Berlin.

Zobacz także: Galeria zdjęć - Fruit Logistica 2015

Gospodarze targów, czyli Niemcy, według danych AMI w 2014 r. zaimportowały łącznie 5,2 mln ton owoców. Statystyczna niemiecka rodzina co roku kupuje ok. 85 kg świeżych owoców. Na pierwszym miejscu najchętniej kupowane są jabłka 18,5 kg, następnie banany 15,6 kg, pomarańcze 9,3 kg, mandarynki 6,6 kg, winogrona 4,8 kg, truskawki 4,4 kg, melony 4,4 kg, gruszki 3,2 kg, nektarynki 3 kg, ananasy 2 kg.

Powiązane artykuły

X